Los bericht bekijken
Oud 19 augustus 2003, 16:48   #1
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

Ben deze voormiddag met mijn vriendin wat gerief gaan halen voor haar kat bij "Tom&Co" op de Antwerpsesteenweg in MEchelen.

Wat mij daar enorm opviel was het aanbod van speeltjes en voeding voor alle huisdieren.
Wat mij echter nog meer opviel was de vogels, konijnen,hamsters en cavias die er zaten.

Allemaal opeengepakt, allez, er was toch geen plaats genoeg om normaal te bewegen of vliegen.
In kotjes van 50 op 50 cm en misschien 50 hoog.
Er zaten zelfs duiven in.

Als men een beetje nuchter en logisch nadenkt dan weet men dat dit niet goed is voor deze dieren zo opeengepakt zitten.

Ze hebben dan ook nog de warmte (hitte?) van die lampen die in die mooie kotjes hangen.
Pas op!, De kooien waren wel proper maar de dieren zagen er echt slecht uit.
In 1 kot zaten er 3 duiven samen.
Die konne hun vleugels niet eens helemaal openspreiden....
Een ander kot had dan 12 (jawel) grasparkieten in 1 kotje zitten.
Als je weet dat een parkiet ongeveer 15 �* 20 cm groot is, dan weet je het wel.

Je zag ook dat die dieren eronder leden. Hun pluimen waren "beschadigd", sommige hadden kale plekken....kortom ondierlijk.

Ik ben helemaal gene "GROENE" rakker, integendeel, maar om dieren te verkopen als "dingen" kan volgens mij niet;

IK ROEP DAN OOK IEDEREEN OP OM GEEN HUISDIEREN MEER TE KOPEN bij winkels die hun dieren zo verwaarlozen.
Die dieren zijn de zenuwinzinking nabij van in zo'n klein kotteke te zitten en de mensen maar lachen en zeggen dat het zo mooi is....
AUB , DENK NA.

Gaia zal hiervan ook op de hoogte gebracht worden, dus big chief van Tom & Co, ik hoop dat ge dit leest WANT DIT KAN NIET DOOR DE BEUGEL.

Alles wat leeft heeft gevoelens!!!
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden