Los bericht bekijken
Oud 25 juli 2006, 18:32   #91
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
en dat gaat veranderen wanneer iemand verplicht op sollicitatiegesprek komt?

en voor hetzelfde geld heeft je werkgever er geen probleem mee, maar wel bepaalde mensen op de werkvloer.. dan is het ook niet plezant werken..
Het is de taak van een baas dergelijke zaken op te sporen in zijn bedrijf en mensen die homoseksueel zijn niet te oplaatsen in een situatie die op voorhand voor deze verloren is. Je hebt inderdaad overal wel mensen die homohater zijn, maar deze zijn al maar meer in de minderheid op de werkvloer. Als een baas of chef natuurlijk zelf homohaters zijn en dit duidelijk gaan profileren naar hun werkvolk toe zal het zekerst niet makkelijk zijn voor een homo om in dergelijke sfeer te werken.

Wij zijn maar gewone mensen maar willen wel op deze manier onnoemelijke problemen voorkomen door op voorhand bij sollicitatie achter de burgerlijke stand tussen haakjes holebi te plaatsen. Mijn huidige werkgever vond het zelfs een goede zaak dat ik dit vermeld had in mijn cv. Hij vond het zelfs moedig ervoor uit te komen dat ik homo ben. Hij weet maar al te gode wat vooroordelen van mensen kunen doen met een mens. Zij eigen broer is etvens ook homo. Ok hij zegt het dat het voor homo's niet makkelijk is bij een sollicitatie. Wanneer je het niet in je cv plaatst dan komt men er bij een sollicitatiegesprek toch achter. Men laat u dan een formulier invullen waar je je partner op moet vermelden of men vraagt of je een relatie hebt en met wie en zo niet met wie je je vorige relatie had. Op die manier komt men aan de weet of je holebi bent. Als het bedrijf dan een politiek voert tegen aanwerven van holebi's dan ben je op deze manier ook gezien.

Conclusie, je kan maar beter via je cv vermelden dat je Homo bent. Als je dat niet doet en men komt er bij een sollicitatiegesprek achter dan ziet men dit ook vaak als achterhouden van informatie. Dat is dan de reden waarop men u niet gaat aanwerven wanneer men een antie holebi beleid voert binnen het bedrijf. Want als je informatie achterhoud dan vertrouwd men u niet. Zo weerklinkt het dan. Werkgevers zijn erg geslepen om op één of andere manier geen holebi's aan te werven wanneer zei daar tegen zijn.