Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suits You, Sir!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door advocadus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suits You, Sir!
Bij mijn weten is er toch ooit een dergelijk initiatief opgestart door enkele VB-leden maar werd direct teruggefloten door de partijtop.
|
Interessant.
En waarom werden ze teruggefloten ?
|
Pfff... in de verste verste... ik weet het niet meer...  ik zal het wel eens opzoeken. 
|
Het is nogal logisch dat een partij die zegt op te komen voor alle Vlamingen geen instrument zal oprichten om de belangen van een deel van die Vlamingen te verdedigen tegen de belangen van een andere groep Vlamingen. Dat pas niet in het solidaristisch plaatje van het Vlaams Blok.
Anderzijds moet men vaststellen dat alle partijen zeggen op te komen voor 'alle' Vlamingen en dat alle partijen inclusief SP-a gedomineerd wordt door zelfstandigen, vrije beroepen en zakenmensen. De vakbonden worden in de meeste gevallen nog getolereerd maar niet meer dan dat.
Het zou daarom inderdaad niet slecht zijn moesten de vakbonden de historische banden met hun moederpartijen breken en een onafhankelijke koers varen omdat partijen als de SP-a en CD&V een rem geworden zijn op de vakbondswerking.