Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Tja zelf ben ik sinds enige tijd geen Katholiek meer maar laat staan dat ik mij zou bekeren tot de moslimgodsdienst of eender welke religie ook. Het is een simpathiek gebaar dat wel. Soms is asiel verlenen wel bitter noodzaak. Maar ik vind de Katholieke kerk en andere religies eigenlijk alleen maar draaiën om macht en geld. Het zijn allemaal geldwolven en nemen daar ook heel wat subisdies bij weg, geld die veel nuttiger kan besteed worden aan bestrijding van kansarmoede. Dat is een steeds groter wordende groep. Laten wij kansarmen alle kansen geven op volkomen gratis onderwijs en hen daarbij begelijden. Iets minder geld voor de katholieke kerek en a,ndere religies. Deze moeten hen geld maar zien te halen via andere wegen. Dat ze iets of wat steun krijgen tot daar toe.
Het schoolasiel is een goede zaak en past binnen het geloof van de katholieken. maar wie Katholiek is en overtuigd Katholiek wil blijven steund de kerk beter zelf en rechtstreeks. maar niet alle belastingsbetalers moeten daarvoor opdraaiën.
Laten we bvb op onze belastingsaangifte een vakje apart maken met daarin vakjes waar we kunnen kiezen waaraan wij ons belastingsgeld willen besteed zien. Zo zal het beslatingsgeld op een veel nuttigere manier ingevuld en verdeeld worden.
Kerkgemeenschappen en andere religies bezitten heel wat eigendommen. Laat ze deze openstellen voor culturele aangelegenheden en zo hun eigen portemonnee aanvullen ipv de staatskas te plunderen voor zomaar liefst 580 Miljoen Euro per jaar. Dit geld kan veel nuttiger besteed worden.
|
Allemaal goed en wel. En doet hier niets terzake.