Los bericht bekijken
Oud 26 juli 2006, 13:02   #102
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
en kan je nu ook op die tekst zelf antwoorden in plaats van weer andere mensen woorden in de mond leggen en zelf interpretaties maken?
1. De hypocriet-verdraagzame tekst van Ludoke is niet meer dan een manier om het in vraag stellen van de eenheid van en natie af te schilderen als een "onschuldig" intellectueel tijdverdrijf.

Dat is het niet: misplaatste zelfbeschikking van volkeren is een schending van de mensenrechten, in de zin van de UNO-resolutie. Zoals je geen "onschuldig intellectueel" debat kan hebben over het gebruik van folteringen, zo kan je evenmin een "onschuldig" debat hebben over separatisme.

2. Over "internationalisme zonder mentale grenzen": zie hogere posts; maar speciaal voor jou:

Eén van de meest actuele mentale grenzen is vandaag de blindheid, waarmee we bijvoorbeeld alle begrip opbrengen voor de onderdrukking van alle volkeren en volksgroepen op de wereld, maar geen oog hebben voor de Vlamingen in Brussel en Vlaams Brabant. Hoe kan ik me bijvoorbeeld geloofwaardig engageren voor de belangen van de Maja's in Chiapas of de ongelukkige Bosniërs, en tegelijkertijd zwijgen over de etnische zuiveringen in de Brusselse rand?

Belachelijk gewoon: eigenlijk is dit een belediging voor mensen die echt politiek vervolgd/vluchteling zijn. Het doet me denken aan de klachten van libertariërs en kapitalisten die mensenrechten een aanslag op "hun vrijheid" vinden. Die zetten ook de wereld op zijn kop.

Of actief lid worden van Amnesty International, dat zich terecht inzet voor mensen die om hun afwijkende opinies vervolgd worden in Afghanistan of Koerdistan, en toch bang zijn om een halve eeuw na de repressie te spreken over Vlamingen en hun families die nog steeds te lijden hebben onder de gevolgen van hun afwijkende opinies tijdens de Tweede Wereldoorlog?

Ludoke is een collabora-fiel.

3. Mestactieplan:

Het wordt, ook voor de Vlaamsgezinden, tijd voor een nieuw sociaal en cultureel Mestactieplan: mag ik daarvan drie voorbeelden geven? ...

Wie daar iets van begrijpt, en er iets zinnigs kan uithalen, gelieve het te laten weten