Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Djezus, nu doet u al net of u bent hier de enige die een aantal homo's kent of eens in hun milieu vertoeft... Wel, forget it: ik ken er meer dan genoeg en (nagenoeg) allemaal zijn ze aan het werk, in een sector die ze zelf gekozen hebben.
Ik vind het dan ook getuigen van een hele hoop misplaatst zelfmedelijden om te doen alsof we hier met een groot discriminatieprobleem te maken hebben (het ontbreken van cijfermateriaal in deze thread spreekt boekdelen). Meer nog: als het op de arbeidsmarkt aankomt, dan zijn er een hele pak groepen die in vergelijking met de holebi gemeenschap, heel wat meer reden tot klagen hebben. Migranten en 50-plussers, om er maar twee te noemen. En hoe zat het ook alweer met het loon van vrouwen tov mannen?
Het moge duidelijk wezen dat een hele hoop homobewegingen na de (terechte) successen op wetgevend en maatschappelijk vlak inzake de aanvaarding en gelijkberechtiging van holebi's, wanhopig op zoek zijn om de media-aandacht te blijven behouden. Ik vind dat een zeer spijtige zaak en hoop dat deze bewegingen, na hun eigen emancipatie zo goed te hebben aangepakt, eerder hun ervaring zouden gebruiken om andere groepen in deze maatschappij te helpen, dan om zich te bezondigen aan overdreven navelstaarderij (in de vorm van "ik ben homo"-sollicitatiebrieven).
|
Voor elke doelgroep die het minder goed hebben in de maatschappij zoals jij opsomt zijn er verenigingen en instanties die hen belangen moeten verdedigen, ieder zijn vakgebied dus. Als die verenigingen of instanties hun werk niet goed doen dan moeten de leden daarvan maar zelf het heft in handen nemen.
Wij holebi's zullen onze problemen aanpakken via onze organisaties. Anderen via hun organisatie.