Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
ok maar geef dan tenminste vlakaf toe dat ge geen democraat zijt en het volk niet vertrouwd om zelf te beslissen wat goed voor hen is ipv politiek correct rond de pot te draaien.
|
Niemand is democraat, want men houdt absoluut vast aan een eigen mening, ikzelf niet uitgezonderd. Ik zal mijn mening al eens op sommige punten en heel zelden fundamenteel wijzigen. Maar ik beweer ten stelligste dat niemand akkoord is met wat de "meerderheid" bij monde van een regering aan het uitvoeren is. Zelfs individuen binnen de regerende meerderheid zijn het zlden of nooit eens met het bereikte consensus.
Het probleem is gewoon dat er geen alternatief ten gronde bestaat, zelfs het invoeren van een bindend volksreferendum heeft weinig of geen impact, het verhoogt hoogstens de legitimiteit maar opent de deur voor allerlei misbruiken & dat is wat ik met mijn uitlating bedoelde.
Want het is echt wel een probleem : mag en kan een "meer" democratrische staatsstructuur zo ver gaan om basisrechtsregels aan te tasten ? Gaan wij criminelen per interactieve Televisie berechten ?
Zou jij het aanvaarden moest een democratische meerderheid per BROV
besluiten de werklooosheidsuitkeringen tot 3 maanden in de tijd te beperken en het leefloon af te schaffen ? De meerderheid in dit land heeft nl. werk en geen behoefte aan dergelijke uitkeringen.
We kunnen vanzelfsprekend ook de democratie afschaffen en een rode
linkse politiek correcte dictatuur instellen die decreteert dat alle inkomens gelijk moeten zijn en iedereen "werknemer" in dienst van de staat moet worden.
Dat is sterk vereenvoudigd het voor en nadeel van democratie, men moet compromissen sluiten en men moet absoluut met de "stille" meerderheid rekening houden.