Discussie: Cuba en Castro
Los bericht bekijken
Oud 30 juli 2006, 01:53   #435
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tony p Bekijk bericht
En daar gaan we weer hoor, net als hier gaan we er gezellig de andere kant van de wereldbol bij betrekken.
Daar bestaan uitdrukkingen voor, iets met een pot en dan maar draaien.
In feite verlaag je je hier gewoon tot een argument ad hominem, schieten op de boodschapper en daarmee is de kous af. En op wat voor manier dan nog, hoe kan jij in godsnaam weten wat mijn standpunten over China of N-Korea zijn, als ik het zelf nog niet eens weet? Ik kijk namelijk eerst naar de feiten voor ik oordelen vel en als ik dus ergens geen zak van afweet, dan ga ik daar ook geen standpunten over verkondigen. Maar jij redeneert van: die zit bij de PVDA dus die heeft die en die standpunten. Ridicuul, echt waar. Dat jij graag kritiekloos je 'partijlijn' volgt, heb ik al wel door; ik heb daarentegen wel meer respect voor mijn partij: als ik denk dat er iets voor verbetering vatbaar is of bepaalde analyses beter kunnen, dan zeg ik dat ook [als je wil zal ik eens een bundeltje maken van kritische opmerkingen over de huidige standpunten van de PVDA over China, in sommige nummers van Internationale Solidariteit kom ik bijvoorbeeld standpunten tegen die heel wat genuanceerder zijn en een guevaristische analyse van de Chinese situatie lijkt mij ook wel interessant, niet dat ik zoveel over China afweet trouwens], ik laat mijn partij dan niet gewoon voortdoen met het verkondigen van incorrecte standpunten, jij daarentegen wel.
Welke evidentie??? Ad hominem-'evidentie' of spreek je wel degelijk over de analyses zelf, onafgezien van de boodschappers? In dat laatste geval, go for it, geef je argumenten, daarvoor is "Politics.be, het grootste politieke discussieplatform" uitgevonden. Ik kijk reikhalzend en vol verwachting uit naar het eerste volwaardige ARGUMENT van de kant van LSP...
Ik heb hier niets over aan toe te voegen behalve dat ik vertrouwen heb in de analyses van PT en de organisatie waarvan ik deel uit maak, vandaar dat ik er ook deel van uit maak. Alle argumenten staan op onze sites, boeken en brochures. Ik zie niet in wat de meerwaarde is om dit allemaal nog eens te herhalen. Mocht er iets veranderen aan mijn standpunt over Cuba dan zal ik dat zeker laten weten vooralsnog is dat niet het geval. Ik hoop dat dit niet te "ad hominem" was.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden