Los bericht bekijken
Oud 1 augustus 2006, 18:19   #276
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Een handvol, meer zullen het er echt niet zijn. En zeker geen gelovige moslims. En al helemaal niet als beide ouders allochtoon zijn. Leg mij anders eens uit waarom ze de genaturaliseerde en perfect aangepaste Zidane een Algerijn blijven noemen?
Ik ken in het VB een Hongaarse waarvan beide ouders hongaren zijn.
Zidane is een van de beste voetballers ter wereld, dus een dikke proficiat. Ik vind het ook een knappe man, wel pijtig van die kopstoot. Maar ja, iedereen begaat wel eens een fout, zand erover.
Als de man zich goed geïntegreerd heeft in Frankrijk en zich daar goed bij voelt en de juiste papieren heeft is hij dus Frans staatsburger. Ik verwacht niet dat iemand daar problemen mee heeft.
Ik heb er echter geen goed gevoel bij als een rijk kapitalistisch land overal ter wereld de beste voetballers gaat kopen en die dan de juist papieren geeft. Die moeten dan de kleuren van het nieuwe 'vaderland' gaan verdedigen waarmee ze weinig of geen binding hebben.
Dat trekt een beetje op een vreemdelingenlegioen en zelfs op een soort slavenhandel. Mens als koopwaar!
Ik kan me moeilijk voorstellen dat wie echt links en humanistisch denkt dat zondermeer goedkeurt.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden