Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich
Ze zouden beter de koninklijke paleizen verkopen en het geld in armoedebestrijding steken ipv armenbestrijding (zoals openbare drinkfonteintjes verwijderen in de zomer zodat daklozen niet in het straatbeeld zouden zijn).
|
Daar heb je 200 % gelijk in. Dat is ook de mening van VWS. Ze zouden die politiekers eens een week zonder water moeten zetten. Je zou wat horen.
Citaat:
Of gewoon die koninklijke paleizen afbreken en er woningen voor de "financieel minderbedeelden" zetten.
|
De 'paleizen' zijn interessant voor toeristen misschien, evenals de vele quasi leegstaande kerken.
Een onteigening van de IMMO-sector lijkt me op korte termijn meer zoden aan de dijk te zetten.
De monarchie kan voor mijn part worden afgeschaft, Prince Laurent en Prince Filip krijgen, indien ze geen andere job kunnen vinden, uiteraard wel recht op een onvoorwaardelijk basisinkomen van laat ons zeggen 1.100 Euro per maand.
Citaat:
Veel woorden moeten ze er niet aan vuil maken, maar als er niet één woord vanaf kan, dan trek ik toch mijn conclusies .
|
Citaat:
Dat ze sommige dingen belangrijker vinden dan het koningshuis, akkoord. Maar dat ze geen enkele reactie hebben gegeven op die 295.000euro die niet genoeg zou zijn, kan ik er toch niet inkrijgen hoor.
|
't Zijn nochtans geschikte mensen hoor.
Citaat:
Globalisme zoals het nu is, is een anti-nationalistische tendens. Het wordt gebruikt om een eenheidsworst door de strot van de volkeren te duwen. Nationalisme is dan ook het spreekwoordelijk zwaard en schild om dit te bestrijden en een ander globalisme te creëeren.
|
Ik denk ook wel dat 'globalisme' en 'andersglobalisme' een zeer algemene term is die je op honderden manieren kunt invullen. Voor de een is het ecologische duurzaamheid, voor de ander is het antikapitalistische strijd, voor nog een ander is het economisch gewin of de hongerdood. Maar mezelf heb ik altijd meer als een vreemd geval beschouwd. Misschien ben ik dat ook wel.
Enerzijds ben ik 'globalist' in die zin dat hetgeen er elders gebeurt mij niet koud laat. Anderzijds ben ik meer een 'antiglobalist' omdat ik geloof dat als iedereen voor zijn eigen deur keert, dat de hele straat proper is. Think globally, ACT LOCALLY. En het is dat tweede deel dat belangrijker is dan het eerste denk ik. We moeten lokaal, regionaal, gemeentelijk of provinciaal tot actie komen. De echte verandering begint immers bij jezelf en in je eigen straatje. De mensen verwachten ook teveel van de staat en de politiek, dat zijn ze nu gewoon. Ze hebben afgeleerd van het zelf te doen, van met hun buren om te kunnen gaan, van collectief i.p.v. individualistisch te leven.