Los bericht bekijken
Oud 3 augustus 2006, 13:16   #5
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiritist Bekijk bericht
Pas daarna stuurde de stad alsnog een brief naar de niet-EU-burgers. Die was uitsluitend in het Nederlands en dan nog in moeilijk te verstane ambtenarentaal", stelt Taspinar. Schepen van Burgerzaken Rita Van den Bulck (CD&V) ontkent dat de sensibilisatie door de stad ontoereikend was.
Ik vind het maar logisch dat het uitsluitend in het Nederlands is... Lier is een Vlaamse gemeente.. overigens: als men nog geen brief in het Nederlands kan lezen, hoe kan men dan goed geïnformeerd zijn? over de standpunten van de opkomende partijen bijvoorbeeld? of moeten die dan ook maar alles naar het Turks, Arabisch, Swahili of wat dan ook vertalen?

Citaat:
Lier Leeft, de groepering van sp.a, Spirit en onafhankelijken, heeft zelf vier allochtone kandidaten op de lijst staan: Özturk Taspinar (8ste plaats) en Memet Cinar (18) vertegenwoordigen de Turkse gemeenschap, Fouad Salhi (21) en Hafida Znagui (23) komen op voor de Marokkaanse gemeenschap. Samen dagen ze de Lierenaren uit om 'eens vreemd te gaan'. Die slogan verschijnt deze week in het Lierse straatbeeld.

www.lierleeft.be"

Zo zie je maar dat je dingen kan bereiken als je positief denkt i.p.v. altijd af te breken. Want da's makkelijk.
en ik die dacht dat mensen die zich kandidaat stellen opkomen voor de algemene belangen van de gemeente.. weliswaar met bepaalde focussen... maar goed: niet dus = 2 mensen die opkomen voor de marrokaanse gemeenschap en 2 mensen die opkomen voor de turkse gemeenschap... tja, geef toe.. van veel inburgering geeft dat toch geen blijk.... of is het gewoon niet zo goed geformuleerd? ach.. ik ben gewoon naïef..
vulpes is offline   Met citaat antwoorden