Discussie: 't is begonnen
Los bericht bekijken
Oud 3 augustus 2006, 13:54   #56
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Niemand heeft er denk ik een probleem mee dat de PVDA zich focust op de gemeenteraadsverkiezingen. Dat ze meedoen of niet moeten ze ook zelf beslissen. Zoals je aanhaalt hebben doelbewust beslist om de CAP pas echt te lanceren na de gemeenteraadsverkiezingen om niet in het vaarwater van die campagnes te komen. Ik heb er alleen wat meer probleem mee dat ik de indruk heb dat ze bezig zijn om de oprichting van de CAP te ondermijnen door 1. De suggestie te wekken dat dit een initiatief is van LSP en dat de CAP een soort LSP+ wordt wat absoluut niet het geval is 2. Iedereen op te vrijen die géén nieuwe partij/beweging wil die in 2007 de ambities van de PVDA zou kunnen dwarsbomen. Dat vind ik niet netjes. De argumentatie van de PVDA dat het veel te laat is voor de verkiezingen van 2007 om met iets nieuws te beginnen vind ik ook onzin. Na de verkiezingen in 2007 zal het dan wellicht weer te vroeg zijn.
Zeg, het is niet omdat de LSP nu plotseling gesmeten heeft op het zoveelste 'linkse eenheidsinitiatief' dat iedereen dan maar moet meespringen. De PVDA verwelkomt alle initiatieven die de laastste tijd zijn ontstaan, zoals het persbericht duidelijk stelde. Dat LSP vind dat hun weg de enige juiste is, dat zijn we al gewoon. Ik ben al vaak genoeg uitgescholden geweest.
Over de nap, het is bijzonder grappig als je surft naar de website van hunne 'internationale', blijkbaar heeft de top daarvan beslist dat het NU de moment is om arbeiderspartijen op te richten en voila alle 'afdelingen' vinden plotseling dat op basis van 'objectiveerbare gegevens' de condities rijp zijn om nieuwe arbeiderspartijen op te richten. Leuk detail daarbij is dat al die 'afdelingen' klak dezelfde argumenten gebruiken. Is dit de werkwijze om tot de 'permanente wereldrevolutie' te komen?
Het discours van die bende over de nap vooral leuk als er kijkt naar de structuur die ze willen, een brede partij met een minimum-programma waarvan ze verwachten dat dit van heinde en verre progressieve krachten gaat aantrekken en daaraan verbonden een stevig ingebakken 'tendensrecht'. Kortom het recht van organisaties om 'te werken' binnen die partij zoals dat heeft in het entristisch jargon. Blijkbaar verschilt LSP maar in 1 ding van de vonk, namelijk in het karakter van spa. De militant vind dat SP verloren is, terwijl vonk blijft roepen dat de sp dé arbeiderspartij is. LSP richt dan maar een nieuwe sp op waar ze ongestoord kunnen genieten van het tendensrecht.
Blijkbaar moeten deze trotskisten dringend eens Lenin lezen en eens luisteren wat die mens te zeggen had over de noodzaak van een stevige partij. Maar dit allemaal geheel terzijde.
Het enige wat ik in deze wou zeggen is dat LSP en aanverwanten moet doen wat ze niet laten kunnen, maar dat ze in hemelsgodsnaam anderen niet lastigvallen die hun 'strategie' niet volgen.
Harko is offline   Met citaat antwoorden