Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
Een gemeende chapeau voor de heldere uitleg, Staaf !
|
Geen dank, ik reproduceer maar wat me door anderen aangereikt werd.
Citaat:
Toch had ik enkele, zij het slechts minore, bedenkingen bij het rekvermogen van de 'vermijdbaarheid' van een mening of informatie.
Maw: kan die voorwaardelijkheid van vrijwillige deelname aan een vooraf afgebakend informatiedomein dan ook niet opgaan voor TV-zenders ?
De eigenaar van zo'n 'afgebakend terrein', wat een TV in wezen is en dan nog op privéterrein (woning), kan dan toch ook afstemmen of wegzappen als de aangeboden info hem niet aanstaat ?
Of bied betaaltelevisie hier de oplossing ? En als er daar geen huishoudelijk budget voor is ?
|
Voor TV-zenders lijkt vermijdbaarheid me niet echt een probleem.
Ik heb het vermoeden dat geen enkele zender de objectiviteit of de waarheid in pacht heeft.
Ofwel neem je de info die ze verstrekken tot jou, en je corrigeert ze voor jezelf in functie van de gekende strekking ervan, of als de inhoud je om een of andere reden kwetst, dan is er de zapper of de uitknop, of de totale TV-abstinentie.
Citaat:
|
En wat, als een burger zich niet kan of wil verplaatsen om zich naar eigen wens en vermogen te informeren, of wie weet een computer met internetverbinding overbodig of te moeilijk vindt en slechts zijn baten vind bij het gebruikelijke kabelaanbod ?
|
Dat is dan de keuze van de burger.
Er zijn nu eenmaal bepaalde engagementen die je vrijwillig dient aan te gaan.
Je kan niemand verplichten om een geïnformeerde burger te zijn.
Het behoort ieders recht te wezen om te gedijen in zalige onwetendheid.
Citaat:
|
Ritselt hier geen discriminerend addertje onder de grasmat van het burgerlijk gelijkheidsbeginsel voor het individu en zijn recht op informatie en voorlichting via vrije, open en zelf uit te kiezen media- of andere gekende informatiedragers ?
|
Ach, misschien wel.
Maar waar een wil is, is een weg.
Het is een kwestie van prioriteiten.
Voor de prijs van 6 dagen matig sigaretten roken, heb je een megasnel kabelabonnement.............
Voor de prijs van 2 dagjes pinten zuipen op cafe: idem.
Voor de prijs van 5 pakken friet met stoofvlees + majo + pintje: idem
1*tanken: 1 maand surfen
1*bordeel: 2 maand surfen
1*city-trip: 3 maand surfen
1*klasse-resto: 6 maand surfen
1*topwijn: 1 jaar surfen
Wie werkelijk wil geïnformeerd zijn, heeft geen enkel excuus.