Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Ooit al gehoord van de "mariage coutumier "
Ooit al van gehoord dat bij een sterfgeval ,( bij sommige traditionele groepen ) een van de broers van de overledene , de weduwe mogelijks onderdak verschaft en er waarschijnlijk eens mee in de koffer duikt ( het zijn niet allemaal koele en onverschillige kikkers in de warme landen, hoor )....
En ah ja, Afrikanen die niet "christelijk" getrouwd zijn.... leven natuurlijk in zonde ... was ik toch eventjes vergeten... sorry....
Dat ze maar dood gaan :
dat lost meteen al een stuk van de overbevolkings-problemen op.... zo zie je maar weer eens dat zelfs het kwaad door god ten goede wordt gekeerd...
Laten we hem danken en zijn voorzienigheid en pre-scientia prijzen....alleluja!
Het is wel waar dat veel afrikaanse mannen het condoom niet willen gebruiken om
nog andere redenen dan religieuze ( dat is trouwens ook in andere continenten zo ).
Maar in oeganda heeft de regering het condoom - gebruik terug geschroefd en wordt beweerd dat onthouding van seks buiten en voor het huwelijk , het meest effektieve preventieve middel is gebleken in de strijd tegen aids ( mede op aandringen van de oegandese kerk en vooral om de geldkraan open te houden van de huidige US-donors van conservatieve christelijke zijde en bush-regering )
Hier hebt u een reacties van mensen ter plaatse.
Liberation Afrique
zie ook -->
News BBC
|
Die tekst is een commentaar op oa mijn post.
Wat heeft het bold gemaakte tekst te maken met hetgeen ik geschreven heb.