Los bericht bekijken
Oud 6 augustus 2006, 11:38   #18
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
De federatie bouw zou arbeiders gaan werven in het buitenland, reden, hier zou niet kunnen worden voldaan aan de openstaande vacatures. De VAB daarentegen zegt dat er 16000 kandidaten hier op de lijst zouden staan die in de bouw zouden willen werken. Maar volgens de federatie bouw zouden deze personen niet de voldoende kennis hebben en niet voldende zijn gemotiveerd om deze job uit te voeren.

Ik vraag mezel af, als men niet is gemotiveerd om een job uit te oefenen, gaat men zich toch zeker hiervoor geen kandidaat stellen, grenst aan het absurde. Niet voldoende kennis, heb ooit een tijdje werkzaam geweest in de bouw en voor het gebruiken van een schop of het aanbrengen van steen en dergelijke denk ik nu niet dat men daar direct en noodzakkelijk hoger of universitair onderwijs met voor hebben gedaan.

Kan mischien dezelfde toer opgaan waar men nu nog over spreekt, wij (ik niet) hebben in het verleden gastarbeiders naar hier gehaalt om het vuile en zware werk te komen doen waar wij (ik wel, de VAB ook 1600o) geen belgen voor konden vinden. Deze fabel is nu de grondslag geworden van de multicul en schijnt nog aan groei te gaan toenemen nu door de positieve discriminatie van de federatie bouw.
16.000 vacatures in de bouw geraken zogezegd niet ingevuld, terwijl we hier met ruim een miljoen werkbekwamen zitten die op de één of andere wijze een verwerpelijke, passieve, 'sociale' uitkering krijgen van de RVA. Indien
enerzijds de huidige verwerpelijke passieve uitkeringen voor werkbekwamen vervangen zouden worden door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij gemeenschapsdienstpresteerders enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst,
en anderzijds er in de privésector een vrije, flexibele arbeidsmarkt zou zijn,
dan zouden de openstaande vacatures in onder meer de bouwsector veel makkelijker ingevuld geraken.

Die vrijere, meer flexibele arbeidsmarkt moet echter wel een nationaalarbeidsmarkt blijven, waar de import van gastarbeid uit den boze is.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden