ik vind uiteraard dat dit een goed ding is , maar volgens mij ligt probleem bij het scholensysteem , dat van amerika stillaan heel europa inpalmd, van kindsaf word er je ingehamerd dat je niks zijt zonder diploma , dus , je bent minderwaardig als je er geen hebt , of als het 'te laag' is , zo ontstaat discriminatie , het feit dat aso er een hobby vanmaakt , om tso en bso te minachten en uittelachen komt er op neer dat we in een maatschappij terecht zijn gekomen waar mensen minderwaardig kunnen geacht worden omdat er iets op een papier staat , daarom dat kansarmen niet altijd middelklassers kunnen worden , door het minderwaardigheids komplex dat zoveel mensen over die kansarmen hebben geven ze die mensen gewoon hun kans niet , er zijn genoeg kansarme mensen met een technisch diploma van engineer , zoals joey van holsbeek meegemaakt heeft tot grote spijt , die 2 polen dat hun hele leven in armoede leven , geminacht worden en grapjes over de vuilkar en metstelaars worden over gemaakt , komen gewoon in een slecht milieu terecht , en dan zien ze iemand lopen met een mp3 speler , waarbij wij niet vinden dat joey zijn dood heeft verdient , maar die polen kunnen niet meer rationaliseren en voor hun is het goud , hun inkomst , en dat is exact het probleem , in amerika sterven er meer dan 11000 mensen door vuurwapens , om maar een vb. te noemen , bijna allemaal roofmoord maar soms zijn het gewoon psychopaten , maar het feit is dat de maatschappij van die mensen psychopaten maakt door hun te vernederen en te onderdrukken , en dan weet ik eigenlijk niet dat het goed is dat buitenlanders in amerika de baas worden , de eerste kolonisators hebben bijna ook alle indianen uitgemoord , en als nu weer buitenlanders aan de macht komen denk ik dat het slecht gaat aflopen , we zullen wel zien.
|