Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
't doet me geweldig denken aan Spenglers' "Untergang des Abendlandes", uit de vooroorlogse jaren....
Toen was het allemaal de schuld van de "judeocommunistische"samenzwering... ( al zegt Spengler zelf hier weinig over werd zijn boek toch door duitse intellectuelen gebruikt om vanalles te verontschuldigen)
Ceux qui n'apprennent pas l'histoire sont condamnés �* la revivre...
|
Citaat:
Twijfelen aan de dogma's van de multiculturele kerk is niet zonder gevaar. Pim Fortuyn werd ervoor gedemoniseerd en later vakkundig uit de weg geruimd, het Vlaams Blok wegens een opiniemisdrijf voor de rechtbank gesleurd. Verzet tegen de multiculturele gedachte wordt 'ondemocratisch' of 'racistisch' genoemd, meteen gelijk gesteld aan een oproep tot etnische zuivering of een pleidooi voor een monocultureel Vlaanderen, op 'arische' leest geschoeid en bevolkt met blonde, blauwogige germanen ... Die intellectuele oneerlijkheid en karikaturale kwaadwilligheid maken tot op heden elk rationeel debat over de multiculturele samenleving onmogelijk. Maar een open maatschappelijk
debat is dan ook het laatste wat de voorstanders van die multiculturele droomwereld wensen.
|
QED...
|
En hup!, we halen Pim Fortuyn nog eens uit zijn graf...(natuurlijk met een suggestie dat hij een slachtoffer zou zijn van mensen die opkomen tegen een monokul maatschappij! Tegelijkertijd maken we van het zwartblok nog eens martelaars... ( de thread van Thomas over hun ware bedoelingen niet eens gelezen, neem ik aan?)
|
Nogmaals:
Citaat:
|
Die intellectuele oneerlijkheid en karikaturale kwaadwilligheid maken tot op heden elk rationeel debat over de multiculturele samenleving onmogelijk.
|
|
Onze maatschappij is al 20 eeuwen multicultureel, enkele korte periodes uitgezonderd., toen de agrarische samenleving en het gebrek aan transport de mensen zich deed terugplooien op het model dorp-kerk-boerderijtje en er geen invloeden van buitenaf te bespeuren waren.
het alternatief voor multicultureel is monocultureel : is d�*t dan zoveel beter? Ik weet dat het ook de (onuitgesproken) droom van AGALEV was:
een Bokrijk zo groot als Vlaanderen...