Citaat:
imperialisme is het uitbouwen van een rijk met zachte of harde dwang door een machtselite van een bepaald land, verkocht aan de bevolking via leugens, propaganda en manipulatie. je gaat me nu toch niet vertellen dat die dingen die je opnoemt gedaan worden door 'agenten' van ahmadinejad, nasrallah of wie dan ook.
|
1. Hebt gij de doorsnee Amerikaanse bevolking al bezig gehoord? Voor ons is dat iets heel vreemds. Vooral in de periode na 11 september was het erg. Niks elite. Meer zelfs. De minderheid van doorsnee Amerikanen die kritiek hadden op Bush of op de oorlog tegen het terrorisme, kregen verwijten en negatieve reakties.
2. Uw beschrijving vind ik onzin. Bij imperialisme denk ik aan Frans Vlaanderen, de Baltische staten, Oekraïne en Georgië, Baskenland, Brettanië. En zelfs nog de dag van vandaag heb ik hier in Vlaanderen meer last van Frans imperialisme dan van Amerikaans imperialisme.
3. Ik heb geen antwoord gekregen op mijn vraag. Hoe komt het dat de Egyptenaren Arabisch spreken? De Egyptenaren hadden toch hun eigen taal? Waarom spreken ze die niet? Hoe komt dat? Wat is er gebeurd? Zeg het mij ne 'ns.