Los bericht bekijken
Oud 6 augustus 2006, 21:59   #6534
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Er is te veel gezegd intussen om direct op te reageren.
Ik zou kunnen een polemiek beginnen over evolutie/creatie maar dat is eigenlijk naast de kwestie.En eigenlijk een andere topic.
Evolutie is een gedacht , een idee van de mens. In ieder geval is het gezegd dat Darwin himself op het einde van zijn leven van gedacht is veranderd.
Hij was een dominee of toch iets dergelijks. En de evolutietheorie is eigelijk precies dat een afrekening met het christen zijn. Heb ik God wel nodig? De man had een strijd met God, zoals Jacob in het OT.
Het gedacht alleen al dat door een ongelofelijke hoeveelheid toevalligheden de mens ontstaan is uit een soort knaagdier(wat er eigenlijk tegenwoordig beweert wordt) is eigenlijk krankzinnig.
Elk zinnig mens ziet dat dit totaal onmogelijk is. Wat men ook moge aanhalen voor bewijs,en het speelt zich allemaal zogezegd af in het duister verleden.Fossielen zijn dingen die nu zijn, en niet in het verleden.
Denk nu een na.
Neem nu eens iets als een neaderthaler of wat voor link dan ook. Nergens maar dan ook nergens is er in de wereld zo een levend exemplaar te vinden. Nochtans hangt de mens zogezegd aan het einde van de evolutielijn. Dus zou het logisch zijn dat deze schakel er nog zou zijn, en niet een paar fossielen die men kan interpreteren zoals men wil.
Maar dan heeft men van die uitleg dat de mens deze tussenschakels heeft uitgeroeid. Zie je wat ik bedoel.
Ook is er in mensenheugenis nergens iets te bespeuren van het ontstaan van een compleet nieuwe soort.Als je ziet dat er zo vele dier en planten soorten bestaan zou het toch moeten kunnen dat er ergens in de geschiedenis iets te vinden is , een beschrijving ,over het ontstaan van het geheel nieuwe dier of planten soort. Zeker als je in plotselinge(mutaties) evolutie gelooft.Maar niets, helemaal niets.
Let wel dus geen variatie in een soort want er is wel een zekere voorgeprogrammeerde(in de DNA) evolutie in de soort, maar dus iets geheel nieuw. En ook gen hybriden of kunstmatige ingrepen.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden