Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh
Hallo?! Die jongen heeft zeker geen zelfmoord gepleegd en de familie heeft groot gelijk om de politie aan te klagen.
"Een maand na de stille mars: Solidair sprak met Omar Bouazza, broer van de vermoorde Mohamed
In de nacht van 30 april op 1 mei kregen vier dronken vechtjassen in Antwerpen het in hun hoofd "een makak" te vermoorden. Ze wilden wraak voor een gebroken autoruit. Mohamed Bouazza (23) was toevallig in de buurt en betaalde daar een zware prijs voor: zijn leven. Tien dagen lang hield de lokale politie de familie Bouazza voor de gek. Van de vondst van Mohameds kleren en identiteitskaart, werd de familie niet op de hoogte gebracht. Een onderzoek werd niet gevoerd. "Wat is het leven van een Marokkaan waard?", zucht broer Omar Bouazza."
Lees hier het volledige verhaal: http://www.ptb.be/scripts/article.ph...ABG&obid=31782
|
een sterk verhaal..als dit klopt, zijn de Antwerpse politieagenten wel échte monsters hé? Maar ik vraag me toch af of de mening van een door zwaar verdriet getroffen broer totaal objektief kan zijn...
Meerdere zaken storen me.Eerst en vooral de netjes opgeplooide kleren, van in het begin al. Maar de uitleg die de broer daarover geeft?!!Men heeft de dode verplicht om zich uit te kleden, "om hem te vernederen"?!
Als ik achterna gezeten word door 4 woestelingen die me toeschreeuwen dat ze me gaan vermoorden, en me vervolgens klem zetten, zal ik van me af bijten zolang ik nog adem heb, ofwel met kleren en al in de rivier duiken.Hoogstens zou ik snel m'n schoenen uittrappen, en m'n jas wegzwieren, om beter te kunnen zwemmen.Maar dit!...Nee, dat verhaal klopt langs geen kanten.Wie er liegt, of zich vergist, weet ik niet , maar er zit iets scheef.