Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2002, 10:57   #7
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Mag ik u even attent maken over het volgende

*alvorens u tekeer gaat tegen het Cubaanse regime, wil ik van u wel eens horen hoe het komt dat de Cubanen zélf nog voor een heel groot deel achter hun 'systeem' staan. En zeg niet dat het niet zo is, want menig mens die Cuba bezocht heeft (waarmee ik niet bedoel langs de stranden gewandeld en musea bezocht heeft) kan dat beamen.

*Alvorens u tekeer gaat tegen schrijnende armoede en dergelijke problemen in Cuba, wil ik er u op wijzen dat dat land al meer dan veertig jaar lang (dus twee generaties, minstens) onder een serieuze embargo gebukt gaat, en dat dat land zowat de hoogste levensstandaard kent in geheel Latijns amerika.

*Cuba kent wel degelijk verkiezingen, alleen komt dat uiteraard in de media niet zo aan bod.

*En, wat ik ook wel eigenaardig vind, men spreekt hier graag over de opgesloten dissidente stemmen in Cuba, maar over de vijf Cubanen die in de VS gevangen worden gehouden op verdenking van terrorisme, terwijl ze daar net waren om terrorisme tegen Cuba te voorkomen die net vanuit de cubaanse maffia in Florida uitgaat.