Los bericht bekijken
Oud 7 augustus 2006, 08:39   #30
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Wel ja,doch heb ik moeite om in de paktijk mijn persoonlijk belang onderschikt te maken,tenminste als er hard aan toe gaat,arrestaties enzo!Maar soms loop ik ook het risico mijzelf aan te branden door op een onwijze manier mij in te zetten voor derden,maar bon,daar werkt hij eraan
ik betwijfel of je om communist te zijn wel noodzakelijk je eigenbelang ondergeschikt moet maken aan het groepsbelang. in een partij en in dagelijkse strijd doe je wel eens iets dat je op dat moment niet wil doen, maar de strijd voor communisme die je in je leven wil voeren kan in principe ook steunen op zuiver eigenbelang (omdat je het kapitalisme en consumentisme enz haat en eraan wil ontsnappen) of bv op het belang van je eigen kinderen aan wie je een toekomst wil geven in een betere wereld.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden