22 augustus 2003, 09:33
|
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
PLANKTONSTERFTE DOOR OPWARMING AARDE
|
En dan te bedenken dat er nog mensen zijn, en niet zo weinig ook, die vinden dat er geen overbevolkings-en milieuprobleem bestaat!
|
Ik denk dat er weinig mensen zijn die dat vinden. Maar hoe gaan we dat verhelpen. Dat is de vraag. De oplossingen die door naieve groene bewegingen worden naar voor gebracht zijn ofwel niet efficient, ofwel niet haalbaar.
|
Het is ofwel die volgens een aantal niet-efficiënte voorstellen te werk gaan, ofwel wachten tot het te laat is.
Want dat gebeurt er nu. Zijn er alternatieven? Laat maar komen. Zolang er maar iets aan gedaan wordt. Waar zijn die alternatieven? Laisser-faire, dat zijn de alternatieven...
|
Ik dnk dat energiebesparing het magische woord is.
|
Groot gelijk, maar ik denk dat Antoon daar anders over denkt.
Energiebesparing, samen met WKK, groene energie (windmolens, waterkracht...), A-label-toestellen... Alle beetjes helpen.
En NEEN, dan moeten we niet in de avond met kaarslicht zitten kaartspelen.
|
Bwa, je kunt wat spelen met windmolens en dergelijke, maar dat zal weinig of niets verhelpen.
Waar de grote multinationals (ja hoor, de grote duivel zelf ) mee bezig zijn is het serieuze werk, namelijk het zoeken naar échte alternatieven. En het lukt ook, want zo bestaan reeds alternatieve producten zoals de hybride auto en dergelijke.
Ze zijn ook zwaar aan het investeren om energiebronnen te ontdekken die met quasi dezelfde financiele middelen als petroleum zou kunnen worden gebruikt, want tot op heden zijn de alternatieve energiebronnen niet efficiënt en/of heel erg duur.
Ik vertrouw erop dat er automatisch een overgang zal zijn, gezien de oliereserves wereldwijd zowiezo aan het verdwijnen zijn.
Het is ook belangrijk om kernenergie niet te snel af te schrijven. Dat was weer zo'n domme agalev-verhaal. Maar volgens mij zullen er op de kritische momenten amendementen worden ingevoerd om toch met de kerncentrales verder te werken, because broodnodig.
|
WKK zorgt voor een besparing van 30%.
30%
Dat is dus al de helft van de kernenergie dat we niet meer nodig hebben door 1 enkel middeltje uit mijn resem van voorstellen.
|
|
|