Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje
Ja ik ga het zeker doen hoor. Het zal mij zwaar vallen, maar als ik mijn zinnen op iets zet, zal en moet ik het halen. Maar niet op de manier zoals VDAB het reeds voor mij uitstippelde. Ik weet wat ik wil en waar ik wil komen en zal dat doen, al ga ik op hierdoor nog tegen veel mensen hun schenen stampen. Ik ben dan nu misschien wel werkloos, maar dat wil niet zeggen dat ik over mij heen moet laten lopen door diensten die van zichzelf nog niet goed weten hoe ze functioneren.
En lijkt mij ook heel tof beroep, ik zit op andere manier allanger in de hulpverlening en het gaat mij heel goed af, volgens wat anderen zeggen dan toch, het voelt enorm goed aan als je iets bereikt met mensen die 'opgegeven' zijn door anderen.
|
Ik zal je eerstdaags een zinnig antwoord proberen geven (momenteel lukt het me niet echt). De valkuil bestaat er inderdaad uit dat men geconditioneert wordt, ook in het beroep. Het gevoel (wat meestal juist is) wordt vrij vaak gemanipuleerd door "wat moet". Volgens mij moet men vooral het gevoel volgen. Ga vooral op zoek naar het "waarom" de mensen opgeven, en dan ben je op het goede spoor. Veel succes in ieder geval.