Discussie: op zoek naar werk
Los bericht bekijken
Oud 8 augustus 2006, 14:12   #2158

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Veel zinnige antwoorden vallen er niet op te geven vrees ik.
Bedankt, en jij ook veel succes, het lijkt me dat je het nodig hebt ook. Ik zal het mijne met u delen !

Je hebt wel gelijk dat je op je gevoel moet afgaan, ik doe dat ook, al zegt het verstand vaak andere dingen en verklaren velen mij gek soms. Maar mijn gevoel laat mij nooit in de steek, het is vaak het enige dat een mens op kan vertrouwen, het echte gevoel, niet wat je anderen jezelf laat aanpraten. Binnen kijken bij mensen is heel boeiend, vermoeiend, maar het loont altijd. Er zouden best meer mensen het eens mogen proberen.
Er is toch valkuil hoor. Als je de geijkte wegen die zijn uitgestippeld niet volgt is er weinig kans dat je aan de bak komt vrees ik. De kunst bestaat er uit (spijtig dat ik het moet zeggen) om de geijkte wegen eerst wel te volgen om daarna langzaam (zonder al te veel tegen de schenen te stampen) zelf de wegen uit te stippelen. Meestal geeft men dit laatste echter op om niet voortdurend in "conflict" te geraken. En .... niet alle eerder uitgestippelde wegen zijn "niet goed".
Men moet er eigenlijk vanuit gaan dat ook de "gevestigde werknemers" ooit voor hetzelfde dilemma hebben gestaan.
Karma is offline   Met citaat antwoorden