Discussie: Uitzending Panorama
Los bericht bekijken
Oud 17 november 2002, 23:55   #2
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Heeft er hier iemand Panorama gezien? De FBI had 11 sept. waarschijnlijk kunnen voorkomen. Hun agent wou naar Jemen om de aanslag op dat schip (USS Cole, geloof ik) te onderzoeken. Maar hij heeft zijn werk daar niet mogen afmaken. Als ik het goed begrepen heb (ze noemden veel namen) was één van de verdachten die hij daar in Jemen wou ondervragen, één van de kapers op 11 sept. Het is dus meer dan waarschijnlijk dat die man 11 sept. had kunnen voorkomen. Bovendien, hij had daar bijna 10 jaar onderzoek naar gedaan, maar de andere FBI afdelingen speelden hun informatie niet door naar hem!
Ja, ik heb ze ook gezien. Die man had ruzie binnen de CIA.
Kijk Stefanie, ik zal je kort proberen uit te leggen wat één van de grote problemen is in de VS. Hier in EUropa worden de meeste landen geleid door één regering. In de VS heb je de president, de FBI, deCIA, en de regering. Alle vier willen eigenlijk de natie "runnen" om het zo te stellen.
En alle 4 hebben ze een belangrijke invloed op buitenlandse zaken.
Als je dan ook nog eens weet dat ze inplaats van samen te werken, onderling strijden om meer macht en invloed, nou dan weet je het wel. Een zootje is het daar. Corruptie zit zo ingebakken in de maatschappij, van boven tot onder. Justitie, politie, rechters, openbare aanklagers, enz...
Als hier een rechter of zo wordt betrapt op corruptie, zijn wij als bevolking toch nog min of meer verbaasd. En vooral boos. Wel, in de VS is zoiets dagelijkse kost.Corruptie bij de overheid is in de VS "socially accepted" zoals dat heet.