Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2
"Wie beslist er precies bij de PVDA over WELKE mensen welkom zijn in de 15-decemberbeweging en welke NIET ?"
Ik ben daar niet bij (als je weet hoe een vakbond werkt dan weet je dat je niet solo kan gaan spelen bij een delegatie en dat het best de hoofddelegee is die meedoet, zeker als je nog redelijk groen ziet en nog veel moet bewijzen: dat heeft niets te maken met democratie, maar je moet wel in de praktijk een bedrijf vertegenwoordigen natuurlijk).
In ieder geval denk ik niet dat het PVDA initiatief is. Dus bij de PVDA heeft volgens mij niemand iets te zeggen over wie welkom is en wie niet. Waarom zouden ze dan niet gewoon zeggen dat het een PVDA initatief is. Ik zie daar trouwens kameraden bij staan die zeker niets met de PVDA willen te maken hebben, dus daarom dat ik denk dat ze er niets mee van doen hebben.
|
Ok, dus ik kan me inbeelden dat het toch een beetje breder is dan de PVDA alleen. Laat ons hopen dat de initiatieven van de basis elkaar WEL kunnen vinden dan, waar de politieke formaties het niet kunnen.