Los bericht bekijken
Oud 12 augustus 2006, 08:13   #54
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Volg niet hetgeen waarvan jij geen kennis hebt .. (koran)

dit is een grote bewering en heeft helemaal niets met de waarheid te maken .. HET IS ONMOGELIJK OM DE KORAN VAN BUITEN TE LEREN INDIEN JIJ DE TEKSTEN NIET BEGRIJPT EN DE REDEN WAAROM ZIJ GEOPENBAARD ZIJN ... ik heb het ook al geprobeerd maar het is niet gelukt .. want ik begreep toen niet wat ik lees ..
dus niet zeggen wat jij niet weet !!!
1. Er zijn nogal wat kleine jongetjes in de wereld die verplicht worden dat boekje van buiten te leren, ook al begrijpen ze er geen iota van.
2. Vele woorden, zinnen, en ganse paragrafen van dat boek zijn nog steeds onbegrijpelijk voor wie dan ook, ook voor Arabisch sprekenden. Er werd intussen reeds voldoende aangetoond door wetenschappers dat veel van wat in de koran beland is oorspronkelijk in het Syriac werd geschreven, niet in het Arabisch. Cfr. i.a. 33. Christoph LUXENBERG, Die Syro-Aramaeische Lesart des Koran. Ein Beitrag zur Entschluesselung der Koransprache, Berlin, 2000, ISBN 3-86093-274-8.
3. Bepaalde stukken uit de koran verwijzen inderdaad naar het leven van een of andere struikrover en krijgsheer, die gemeenzaam "Mohammed" wordt genoemd. De openbaringen die op hem betrekking hebben, hebben steeds tot doel zijn wandaden te vergoelijken. Of het nu om roof, moord of seks ging.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden