Discussie: Hoe VB verslaan?
Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2006, 19:50   #265
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw Bekijk bericht
Vroeger was dat allemaal niet zo nodig. Als je van school kwam, ging je gewoon werken en bleef je meestal vele jaren lang bij een en hetzelfde bedrijf. Dat was de toestand in de tijd van mijn vader bijvoorbeeld.
Da's idd veranderd, wat jammer is.
Dit noopt ons tot aanpassing ad globalisering. Dus meer flexibiliteit zal nodig zijn om onze huidige levensstandaard te behouden.
Persoonlijk vind ik dit geen goede zaak, maar 't is niet anders. België is te klein om dit te kunnen keren(Europa ook trouwens).

Citaat:
Er zijn veel armen die zelfs het schoolgeld van hun kinderen nog amper kunnen betalen. Er komt vanalles bij kijken hè, het is niet alleen maar een potlood en een stylo en een schriftje kopen.
Er mag inderdaad een tegemoetkoming zijn voor gezinnen die de soms zware kost van uitstapjes en schoolreisjes niet aankunnen.......Als u dat bedoelt geef ik u gelijk.

Citaat:
Ja, en hoe minder banen er zijn, hoe meer en meer de mensen hun 'best' moeten doen. Dat is allemaal nogal hypocriet vind ik.
Een werkloze straffen die (verplichte)bijscholing heeft gevolgd maar toch geen baan kan vinden vanwege geen vacatures is niet mijn bedoeling eh. In zo'n geval moet er idd een flexibiliteit vanwege de staat zijn.
Maar nu zijn er massa's vacatures, en toch moet men buitenlandse werkrachten invoeren voor basisjobs...en dit terwijl er +-600.000 steuntrekkers zijn.
Da's ten eerste onbetaalbaar; en ten tweede oneerlijk tov mensen die wél bijdragen tot de staat.

Citaat:
Een onvoorwaardelijk basisinkomen voor iedereen zou op termijn geld besparen denk ik. Men doet altijd alsof mensen niets liever doen dan luieren en niksdoen. Ben ik zelf niet het levende bewijs dat dat niet zo is ? Zelfs als je geen werk hebt, ga je bezigheden zoeken, jezelf ontwikkelen, dingen bijleren,...
Niet iedereen is zo(actief/geëngageerd)als u eh.

Een basisinkomen in de Vivant vorm(lasten op arbeid vervangen door BTW + gegarandeerd basisinkomen) zie ik wel zitten....Maar heb zo'n gevoel gij niet

Citaat:
Dat is een mistgordijn om te verhullen dat het wereldwijd kapitalisme verantwoordelijk is voor de verslechterende situatie. De wereld is inderdaad wel ingewikkelder geworden, zelfs het dagelijks leven, en het onderwijs heeft dat niet allemaal kunnen bijbenen. Zolang de regeringen ervoor kiezen om liever kant en klaar opgeleide mensen uit het buitenland aan te trekken en niet te investeren in de eigen bevolking zal het ook niet beteren hè Zorlac.
Hoogopgeleiden aantrekken doen de werkgevers, niet de staat.
De staat moet er voor zorgen dat ons onderwijs deze evolutie kan volgen(en dus moderniseerd)...da's haar plicht. Maar jammergenoeg verzaakt ze hieraan momenteel.

Citaat:
Armoede is verantwoordelijk. En aangezien die armoede bij hen nogal groot is (tot 50 % van die mensen leeft onder de armoedegrens) zal de criminaliteit mede daardoor stijgen. Ik denk dat mensen zelf gewoonlijk niet verantwoordelijk zijn voor hun sociaal-economische status. Je kunt proberen er zelf iets aan te veranderen, maar meer ook niet. Niemand heeft zichzelf gemaakt en niet iedereen heeft dezelfde flexibele, neoliberale instelling.
Niet willen evolueren maar toch verwachten -dat anderen die deze moeilijke(geef ik toe) evolutie wel willen trotseren- u van een uitkering voorzien kan niet op enig begrip van mijnentewege rekenen.
Vervolgens dan vinden dat uw uitkering onvoldoende is en crimineel gedrag vertonen.....nog veel minder.

Citaat:
De invloed van Amerikanistische muziek is predominant aanwezig in de jongerencultuur van dit moment. Kijk eens naar MTV en de andere kanalen: je ziet dat de jeugd er wordt opgehitst om pooier/misdadiger of hoer te worden en om voor het gemakkelijke geld te kiezen. Je moet als tiener al sterk in je schoenen staan om niet te bezwijken voor al die druk van media en van vriendjes.
100% mee eens.
Deze bal is idd te ver aan't doorslaan, ook wat betreft de sexuele getintheid van vele van die clips. Ingrijpen is nodig imo

Citaat:
Het kapitalisme heeft ons NIETS gegeven. Alles wat er is, dat is er gekomen door arbeid en door de werkers die sociale rechten hebben afgedwongen middels jarenlange strijd. De kapitalisten waren - uit angst voor het communisme en onder druk van de vakbonden - verplicht om sociale hervormingen door te voeren die de levensstandaard verbeterden voor zowat alle mensen.
Ik heb het over het kapitalisme n�* die (idd nodige)strijd.
Die afgedwongen en rechtvaardigere vorm heeft ons weldegelijk de welvaart gebracht die we nu hebben.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden