Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan C.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan C.
Begrijpen jullie nu eindelijk waarom ik in een vorige topic stemde voor de BBQ's van Stevaert
Oud-linkse oplossingen die al lang bewezen hebben dat ze niet werkten. Iedereen een job en ondertussen de algemene welvaart drastisch naar omlaag helpen.... Resultaat: iedereen arm! Geef nu eindelijk eens toe dat de markt wel degelijk welvaart voortbrengt en dat het een kwestie van herverdeling is! De markt niet aanvaarden is economische zelfmoord. Ik raad u dringend aan om eens het werk van Anthony Giddens te lezen. De toekomst van de sociaal-democratie ligt niet in het afwijzen van de markt!
|
IK zou graag de smoel van Stevaert willen zien als Ford Genk het boeltje sluit. Wat zal Stevaert doen. Een barbeque organiseren voor de ontslagen werknemers? Het enige antwoord op de werkloosheid van deze regering is het populisme van Stevaert en het hyperoptimisme van V.
|
De vraag is niet wat Stevaert dan gaat doen, de vraag is hoe houden we Ford Genk open en welke prijs willen daarvoor betalen!?! Wel goed wetende dat we niet zomaar de macht hebben om de Ford open te houden.... Het zijn net dit soort vraagstukken die je niet kan oplossen met oud-linkse oplossingen of een keynisiaanse economie! Indien een partij als de LSP aan de macht zou komen zou de Ford niet lang meer open blijven vrees ik. Nogmaals, indien u de markt blijft afwijzen is er geen toekomst voor uw partij.
|
 Sorry maar ik kon me eventjes niet meer houden maar toch bedankt voor de tip. Als de 'oud'-linkse methodes niet werken en zelfs de keynisiaanse model niet werkt wat moeten we dan wel doen volgens u. Gewoon verder een monetaristische politiek blijven voeren en doen alsof er niets aan de hand is? De markt lost alles op? Hoe moeten we er volgens u voor zorgen dat Ford blijft en mocht dat toch niet lukken wat doen we dan met de 10.000 rechtsreekse werklozen en 20.000 onrechtsreekse werklozen die er in Limburg bijkomen?
|
Werkloosheid is tijdelijk, de jaren 90 hebben bewezen dat je nagenoeg iedereen aan het werk krijgt eens de economie terug aanzwengelt. En ondertussen betalen we onze werrklozen meer geld dan enige arbeider in de rode paradijzen ooit heeft gekregen als loon voor hard werk.
De vrije markteconomie is en blijft het beste systeem voor voorspoed. De linkse theorieën hebben reeds genoeg bewezen dat ze in de praktijk helemaal niks betekenen.