Discussie: vlaamse leeuw
Los bericht bekijken
Oud 16 augustus 2006, 14:55   #91
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als Oost-Vlaming zou ik niet weten wat dat zou inhouden "Oost-Vlaming" te zijn? Ons dialect hier in Erpe-Mere is vergelijkbaar met het Brussels, en verschilt enorm van het Gents. Er zijn geen Oost-Vlaamse verenigingen. Er is geen Oost-Vlaamse economische structuur (wij zijn qua werkgelegenheid veel meer op Brussel gericht dan op Gent). Hoeveel provinciale scholen zijn er? De meeste zijn ofwel gemeenschapsscholen (Vlaams dus), ofwel gemeentelijk/stedelijk onderwijs, ofwel katholiek.

De huidige provincies zijn door de Fransen ingevoerd (alhoewel de Oostenrijkers al in die richting dachten) om louter administratieve redenen. Je kan immers per paard vanuit Gent in één dag naar overal in Oost-Vlaanderen rijden en terug. Idem voor Brussel en Brabant, enz...
Provincies hebben geen enkele sociale, culturele, economische, geografische,... relevantie en dienen bijgevolg afgeschaft te worden.

Dat is te wijten aan het feit dat er geen werk wordt gemaakt van ene degelijk integratiebeleid.
Het idee van multicultuur wordt ons door liberalen opgedrongen, omdat het zogezegd zou bewijzen dat een individu geen band nodig heeft met de gemeenschap.

Je ziet wel wat de gevolgen zijn van dit liberaal ideetje: allochtonen geraken niet aan een job, ze blijken onvertegenwoordigd in vele studies, enz...
En dat allemaal omdat de liberalen per sé de sociale structuur uiteen willen halen, om van ons allen individuele consumenten te maken.

Wat gezever?
Blijkbaar dien je al compensaties te geven om iets te mógen regionaliseren. Dit is absurd. Als het Vlaamse parlement besist om een bevoegdheid te splitsen, zou in feite het federale niveau daar niets mogen tegenin brengen.
Wel buurman ik ben helemaal niet akkoord met jou! Er is een wereld verschil tussen de limburgers en ons (dit is niet positief/negatief). Ik heb genoeg contact gehad met mensen uit andere provincies en inderdaad we zijn verschillend en we spreken zeker wel een andere taal!

Je opmerking over scholen kan al alleen niet kloppen wegens de katholieke scholen (een jezuiten college in gent, milaan,barcelona of berlijn heeft dezelfde waarden en normen). Je kan geen "natie" vormen in jouw strikte vorm dat idee is quatch.

Normen zoals geschiedenis en religie (aangezien dit minder opvalt nu zal ik de klemtoon leggen op norm1) neem je niet in acht als je je "natie" idee opstelt. Dat is kortzichtig en egoistisch (no offence, ik bedoel gewoon dat het volgens jou alleen niet van belang is) en zal dus ook niet lukken.

Er wordt veel aan dat multiculturele beleid gewerkt maar het zijn ideeën als degene jij hier voorlegt die het onmogelijk maken (je weet zeer goed dat anderstaligen en anderskleurigen niet zouden passen in een beleid zoals jij het voert).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
En dat allemaal omdat de liberalen per sé de sociale structuur uiteen willen halen, om van ons allen individuele consumenten te maken.
Oejoej, en nog eens antikapitalistisch ook (ben je wel eens voor een bestaande regel?). We zijn individuele consumenten en heel ons syteem is hierop gebouwd dus waarom zou je dit in godsnaam willen wegnemen?

Vlaams parlement en Het Belgisch parlement zijn twee verschillende instanties waarom zou het ene het andere zijn beslissingen niet mogen bevragen en omgekeerd?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden