Er rijden een hoop mensen rond, die nog nooit op hun rijvaardigheid getest werden. Immers vroeger kon je je rijbewijs gewoon afhalen op het gemeentehuis(zoals m'n ouders bvb). Persoonlijk vind ik zoiets schandalig dat zulks een mensen rondrijden.....zeker met het alsmaar drukker/ingewikkeld wordende verkeer.
Daarom pleit ik voor een rijvaardigheidscontrole(om de 5jaar bvb.) vanaf 60jaar....
-Ten eerste omdat deze mensen hierop nooit getest werden
-Ten tweede omdat vanaf een bepaalde leeftijd het reaktievermogen, overzicht, visuele vaardigheden,....etc. sterk afnemen.
Al deze controles staan allemaal in't teken van de verkeersveiligheid natuurlijk. Want het is nogal hypocriet om een zwaar repressief beleid te voeren tav weggebruikers, en langs de andere kant mensen op de baan te hebben die gewoonweg niet overweg kunnen met een wagen(althans toch niet bewezen hebben dat ze dat kunnen).
Bij veel ongevallen lees je dat 1vd betrokkenen verklaren dat ze de andere 'niet gezien hebben'

. Wel volgens mij zou een terugkerende controle van oudere bestuurders wel wat leed kunnen besparen. Wat mezelf betreft heb ik al een aantal keer veel geluk gehad met dit soort ongevallen(niet gezien hebben), en in bijna alle gevallen ging het om oudere bestuurders.
Als overheid zijnde zou men andere weggebruikers moeten beschermen tav mensen die het rijden niet terdege beheersen....dmv test.
De tijd dat men een rijbewijs kreeg 'for life' zou voor mijn part voorbij mogen zijn.
Ben u hier voor of tegen?