Discussie: vlaamse leeuw
Los bericht bekijken
Oud 17 augustus 2006, 07:09   #103
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Nooit problemen gehad om Limburgse, West-Vlaamse, Antwerpse,... dialecten te verstaan. Het blijft mij dan ook een mysterie waarom de VRT per sé al die mensen wil ondertitelen..

Ja, dan ga ik u niet proberen overtuigen; kweste van jun nie tetn te moaken (capiech?).

Citaat:
En een Herman De Croo die een zelf verzonnen taaltje spreekt (de Urban Trad van de politiek...), wordt dan weer niet ondertiteld.
Ach, het is gewoon de laatste strohalm van de Belgiscisten: omdat ze zien dat hun geliefde État Belge niet meer te redden valt, storten ze zich allemaal op de provincies. ...of op de stadstaten, of op Europa, of op Heel-Nederland of op de wereld als dorp. Alles is blijkbaar goed zolang het maar niet Vlaams is...

Inderdaad de laatste strohalm maar niet van de Belgicisten maar wel van de deftige mensen in de politiek;gelukkig ist een taaie(je zit er duidelijk ook nog wa op te kauwen). Ik stort mij op niets ik stel gewoon dat als je je identificeert met een west-vlaming en een limburger (doe ik ook) dan kan je je evengoed identificeren met een andere Belg die een waal is (doe ik ook en snap niet waarom anderen dit niet zouden kunnen).

Citaat:
Is er sprake van een Limburgse natie? Neen? Waar discussiëren we dan over?

Er is geen sprake van een limburgse natie en verder dan je eetkamer is er ook geen sprake van een vlaamse natie. Waar we over discussiëren vraag ik mij meer en meer ook af; maar je blijft vasthouden aan een term die geen vast definitie kan hebben.

Citaat:
Ik heb in m'n familie ook mensen die mensen die samen zijn met een Waal of een Waalse. Dat is ook niet het punt. Kan het mij nu schelen of je trouwt met een Waalse, een Nieuw-Zeelandse of een Angolese? Ik ben tot op heden nog geen relatiebureau.

Maar als je thuis toekomt met een Waalse, dan is wel de eerste zin die valt: "Ah, het is een Waalse."

Mocht ik thuiskomen met een Chileense, zou ik evengoed direct de reactie van anderen krijgen: "En het is een Chileense, jong?". Idem voor als het een Waalse is.

Bij jou is dat zo(ga niet in "bij iedereen" termen gaan gebruiken niet iedereen kijkt zo zwart wit)! Omdat je al direct het woord "waal" hoort en denkt aan minister van Cauwenberghe of zo. Maar voor mij is een Waal eerst en vooral een Belg en een vlaming ook en dus thuiskomen met iemand van Bouillon, Namen, Turnhout of Hasselt is allemaal hetzelfde. Thuiskomen met je "Chileense" zou daarintegen een ander effect hebben maar dat ligt aan het feit dat dat zo ver is en een zo andere cultuur is.

Citaat:
Hoeveel Vlamingen kunnen vijf bekende Walen opnoemen? Ik denk dat de meeste blijven steken bij Elio Di Rupo, Laurette Onkelinx, Justin Henin en Sandra Kim.

Ik sta er dagelijks van versteld hoe weinig de gemiddelde Vlaming van Wallonië kent.

Als je daar een persoonlijk spelletje wil van maken (dat ik mij zogezegd zou afsluiten van de Waalse media), dan doe je maar. Maar ik probeer wel -in tegenstelling tot de meeste Vlamingen- alles te volgen wat in het zuiden van onze staat gebeurt. Als je mij dus wil gaan verwijten dat ik mij afsluit voor Wallonië, dan ben je wel aan het verkeerde adres.

Ik zeg niks, en maak er nog minder een spelletje van. Het ging mij om het onderstreepte.

Citaat:
Dat is een leuk weetje. Heb je ook iets on-topics te vertelen?

Minimaliseer alles wat je niet kunt gebruiken man, doen! Het feit dat er eerst een bijbel was die de volkstaal voortbracht valt zeker niet te kleineren in een gedachten trend zoals jij hier gebruikt (want je taal is je enige verdediging).

Citaat:
Wat wil je?? Dat we met z'n allen alle talen van de wereld gaan spreken? Of enkel Frans waarschijnlijk, want dat is voor jullie toch altijd zo'n superieure taal geweest.

Het is godverdomme uw tweede taal. Het is niet superieur en toch is het niet "zomaar een taal van de wereld" dat je dat niet inziet is een bewijs dat je je eigen idee van 'perfecte staat' niet meer denkt maar zelf bent geworden. Ik zal dan ook niet proberen je te overhalen (aangezien je niet te overhalen bent met rede), ik snap wel een beetje hoe je denkt (maar verstaan doe ik het niet!).

Citaat:
If my aunt had balls, she 'd be my uncle.

Goed antwoord; zat je even vast?

Citaat:
Enkel een communistische confederalistische democratische nationalist. Maar uiteindelijk zijn die drie andere gewoon het gevolg van het feit dat ik democraat ben.
(dat van die nazicommunist had iemand me op een ander forum gezegt). Je beantwoord m'n vraag niet!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden