Ik geloof dat je even anders denken om te begrijpen wat ik bedoel met de Held/lafaard opmerking. Je mag die echt niet van uit ons standpunt bekijken. Voor de Israëli zijn die mensen lafaards en terroristen, maar voor de Palestijnen zijn zij helden. (Voor ons zijn het een hoop rotzakken die ons leven duurder maken) En ik heb nooit geschreven dat ik het goedkeur wat zij doen.
Dat Israëli blij zouden geweest zijn met een stuk land in Europa zal ik niet ontkennen, ze doen nu ook alles wat ze kunnen en mogen mee met Europa. Als men het toeliet zouden ze zelfs toetreden tot de EU. Maar dat was iets dat niet kon voor de Internationale gemeenschap, die hadden pas een oorlog achter de rug en hadden net Duitsland verdeeld. Ook waren zij bang dat als dit mensen een eigenland in Europa zouden krijgen zij een wraakoorlog tegen Duitsland zouden gaan voeren.
Je moet mijn voorstel over Congo eens gaan lezen op
Congo als libertarische model?
Dan begrijp je dat ik heel goed weet dat wij dit niet kunnen zonder tegenstand en zonder verlies van mensenleven.
Als we geweld en oorlog uit de wereld willen hebben moeten we het nu eenmaal van in de kiem smoren. En ik weet dat het onmogelijke opdrachten lijken, maar het grootste probleem zijn idd niet de andere landen, hoewel er wel zouden zijn. Maar het probleem dat sommige mensen hier dit zouden misbruiken om hun menig door te drukken is zoals je zelf schrijft het grootste probleem en gevaar. Zowel van uiters links als uiters rechts
Laatst gewijzigd door Jantje : 17 augustus 2006 om 22:33.
|