19 augustus 2006, 13:14
|
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
Maar ze werken niet! Bon, voorbeeldje. In het station van Johannesburg ga ik eens een hamburger eten. Ik stap een leuk tentje binnen, en doe mijn bestelling. 7 werknemers hebben zich gedurende 5 minuten met mijn bestelling beziggehouden, iets wat in België een tweetal mensen vergt. De enige reden waarom ze werkten, is omdat een blanke ze aanspoorde. Hetzelfde in de cafés. Nu, in een land waar enkel zwarten wonen (Congo, bijvoorbeeld), is dat leuk omdat het iedereen bevat, maar in Zuid-Afrika is nog steeds meer dan 20% blank of gekleurd.
Als je er de televisie op zet, dan zie wel één of ander bericht van een grote CEO van één of ander bedrijf die moet opstappen omdat hij blank is. Trouwens, zeggen dat "de blanken" de rijken zijn, houdt weinig steek. Inderdaad, ze zijn over het algemeen rijker, maar het zijn zij ook die wijn telen, &c. Uiteraard zijn er uitzonderingen, en een massa uitzonderingen, maar vele jongeren praten zichzelf werkelijk in een toestand van onbehulpzaamheid, net zoals we dat in de VSA zien.
|
*Zucht*
|