Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dude
Inderdaad ik merk ook haat en agressie maar wel alleen in, uwe reply ze.
Zijn post komt er gewoon op neer dat als ne Franstalige in Vlaanderen wilt komen wonen en respect wilt krijgen hij daar zelf voor verantwoordelijk is,als ne Waal Frans blijft praten in een omgeving waar de meerderheid Vlaamstalig is en het vertikt om tegen Vlaamstaligen voor wie het ook niet altijd gemakkeijk is om hem te verstaan is Vlaams te praten omdat het hem niet intreseerd moet hij daar ook geen respect van verwachten.
Ik kwam vroeger dagelijks in Wallonië en praat daar altijd Frans,die mensen waarderen dat en zo is het voor mij veel gemakkelijker om mij daar goed te voelen.
En ja ik loop daar ook soms van die gasten tegen het lijf die van geen Vlamingen moeten weten en opmerkingen maken over domme Vlamingen ed.
Daar veegde ik wel vierkant mijn kloten aan ze want de meesten repecteerden het feit dat ik mij in hun taal behielp in hun gemeente.En voor ik daar kwam kon ik ook geen bal Frans maar ik ben van mening als ge ergens naartoe gaat het UW verantwoordelijkheid is en niet die van de plaatselijke bevolking om ervoor te zorgen dat ge meekunt in die maatschapij,al die die zich weigeren aan te passen en weigeren de plaatselijke waarden te respecteren moeten geen respect terug verwachten.
Tot mijn grote spijt heb ik de laatste weken verschillende Walen leren kennen die het echt gewoon vertikken om hun verstaanbaar te maken voor iedereen.Er zijn er ook andere die heel goed Nederlands kunnen maar die zijn echt wel in de minderheid(ik praat nu over het bedrijf waar ik werk in Vilvoorde waar op korte tijd een aantal Walen in dienst zijn gekomen)
En ook nen Brusselaar die perfect tweetalig is,diene komt met iedereen overeen en geniet alle respect,diegene die het vertikken (n er zijn er die dat vlakaf zeggen dat Vlaams hun niet intreseerd)die genieten daar natuurlijk niet van en lopen dan te klagen dat ze met moeite overeenkomen met de Vlamingen.
Eigen schuld dikken bult!!
|
1)je baas had die kortzichtige walen nooit MOGEN aannemen (zo geef je hen ook de pap in de mond)
2)Ik propagandeer hier niet de franse onwetendheid hoor...
3)Als er enige aggresie was in m'n antwoord toon mij juist waar en sorry...
4)Inderdaad er zijn mensen in vlaanderen die het vertikken frans te leren en vaak zijn het ook deze die het vlaams-nationalisme promoten (want al deze discussies gaan over dat ene woord "taal") per ongeluk?
5)U diminueert het feit dat er geen respect is tussen beide partijen en dat vind ik nu ook het belangerijkste dat er is en daarom ook dat de opmerking van Yve Leterm helemaal misplaatst was.