De vleugeltjes van Israel riskeren straks nog even korter geknipt te worden....
Europa levert (wijselijk) niet te veel VN-troepen(behalve Italie,hetgeen bewijst dat de EU nog steeds niet in staat is om geopolitiek tesamen en gelijk te handelen).Eigenlijk had ik gehoopt dat er vanuit Europa niemand zou komen,en ook geen Euro,dat zou nog al eens een statement geweest zijn aan de Midden-Oosterlingertjes....(ik beschouw beide partijen even schuldig aan het konflict!)
Maar de toegezegde VN-vredesmacht zal grotendeels bestaan uit de Bangladeshi's en ....stel je voor Nepalezen,Maleisers,Indonesiers.....allemaal mensen die geneigd zullen zijn het mandaat strikter te doen respekteren,en wat die laatste drie betreft,een gevechtsreputatie met zich meebrengen.
Dit is de enige methode vind ik,zendt VN-troepen die geen enkele sympathie hebben voor Israel,of voor "culturele patronen,geschiedenis en gewoonten van de streek",en doordat het veelal moslims zijn mag Israel nu eens beseffen hoezeer het zichzelf nog verder in de nesten kan werken door te denken in de trant van "wij hebben een probleem,dus moeten anderen ook maar een probleem hebben)
|