Los bericht bekijken
Oud 20 augustus 2006, 07:16   #1
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard Tot waar mag het christendom zich verdedigen?

Nu ik als mogelijk aanstaande moslim de islam wat meer leer kennen, kom ik allerlei zaken te weten.

Zo leert mij op dit forum ene YahiaZakaria mij dat zowat alle oorlogen die de Mohammedanen gevoerd hebben "verdedigingsoorlogen" waren, bedoeld om de bedreigde islam te verdedigen in zijn voortbestaan.

Nu heb ik eens een en ander omgedraaid naar het perspectief van de grote concurrent, namelijk het christendom.

Als nu het christendom dezelfde principes uit de leer van Koran en Hadith zou halen, dan zou het christendom om zich te verdedigen ook verdedigingsoorlogen mogen voeren. Nu hebben de christenen dat in een ver verleden wel gedaan, namelijk tijdens de kruistochten in de streek van Palestina en tijdens de Reconquista in Spanje.

Als we dit echter vergelijken met de prestaties van de moslims hebben de christenen echter toch nog heel wat schade in te halen. Zo waren voor de komst van de moslims vrijwel de hele Oriënt, Klein Azië en Noord Afrika, kortom het hele gebied rond de Middellandse Zee bewoond door christenen. In feite hebben de christenen dus vanuit de islamitische benadering het volste recht om het HELE Middellandse Zee bekken te heroveren voor het christendom.

Merkwaardige conclusie toch?
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden