Citaat:
Jawel, maar weliswaar van het minder bekende deel, maar ik volg het op en van die bepaalde domeinen ben ik toch tevreden. Voor doven en slechthorenden hebben ze via Helga Stevens toch wel wat gewicht en respect afgedwongen hoor.
|
Ik wist niet dat de n-va daar heel haar verkiezingencampagne had aan opgehangen... en ik die dat het communautaire was. Sommigen spraken zelfs van een communautaire big-bang. De realiteit is wel helemaal anders.
Zelfs wisselmeerderheden zijn onmogelijk geworden. En zelfs N-VA parlementsleden klagen over autoritaire manier van regeren. Maar dat is een logisch gevolg van de tripartie. terwijl de kiezer SPA en VLD duidelijk heeft
WEGGESTEMD. jullie vissen die weggestemde partijen nog eens op.
Elk voorstel( vanuit meerderheid) moet voor het in het parlement komt . De volledige goedkeuring krijgen vann CDenV, SPA, SPiririt, N-VA, VLD.
logisch gevolg is dat die parlementleden eigenlijk geen eigen inititatief meer kunnen nemen.
wat die doven en slechthorenden betreft kan ik je gelijk geven. Op dat gebeid is er goed werk geleverd. Maar zoals roott aanhaalt... daar heeft de n-Va haar verkiezingscampagne niet aan opgehangen.
Er is trouwens ook een verschil tussen je programma en verkeizingsnbeloftes. beloftes doe je om na te komen. Een programma kan je uiteraard niet helemaal ineens uitvoeren. Maar de beloftes wel.
Of tenminste hard spel spelen en dreigen met uit de regering te stappen.