Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Hoewel ik het zou kunnen, toch hierover geen peiling: dat leidt toch maar tot een welles-nietes.
De kritische noot die ik hier via Partijdiscussies wil uiten is de bedenking of Vlaanderen wel gebaat is bij Ijzerwakes en Ijzerbedevaarten.
Ik zie er geen nut in. Naar iets zitten luisteren wat ik toch al weet, heb ik geen zin in. Plus zulke evenementen brengen geen nieuwe flaminganten of Vlaams-nationalisten bij.
|
Je zou nog verschieten. Mensen die voor een eerste keer naar de Ijzerwake komen, uit nieuwsgierigheid, en zo in de Vlaamse Beweging rollen. Meerdere mensen zijn zo de NSV! binnengerold.
Citaat:
Weeral een dag verloren! Geef toe, verkiezingsdagen, congressen,... zijn dan veel nuttiger. Je vergadert dan over strategieën om meer mensen voor de zaak te winnen.
|
Een partijcongres heeft in mijn ogen veel minder nut dan een Vlaamse bijeenkomst. Op een congres bereik je niemand nieuw, het is in de straat dat het gebeurt.
Citaat:
Terwijl velen zondag op bedevaart waren, heb ik over op internet rondgezocht wie bij de volgende generatie Vlaamsgezinden zou kunnen zijn, en ik moet zeggen: het maakt veel dingen helderder.
|
En wie zou dit dan zijn?
Citaat:
Dus mijn uitgangspunt is: geen wakes, geen bedevaarten meer. Herdenkingen? Ja, maar moet ik daar bij zijn? Ik kan dat evengoed bij een toeristische uitstap.
|
Dan kunnen we evengoed ook alle Vlaams-nationalistische acties stopzetten, TAK/Voorpost/NSV!/VVB, etc...opdoeken en allemaal lid worden van één van de twee Vlaams-nationalistische partijen.
Citaat:
Hoe denken jullie daarover?
|
Eerlijk gezegd, ik vind het een mosselmentaliteit. Een mentaliteit die precies zegt: "De beweging is ondergeschikt aan de partijpolitiek" terwijl het net omgekeerd moet zijn. De beweging dicteert wat de Vlaams-nationalistische partijen moeten uitvoeren en niet omgekeerd.