Citaat:
|
Yep. En ze kunnen, Bal-gewijs, ermee beginnen om op het straat rondhangende jongeren aan te spreken Dat lijkt mij dan ineens "alle vliegen in één klap" te zijn...
|
Die zijn dus enkel goed als kannonnen vlees.
Citaat:
|
Als ik effe de mannelijke helft van mijn familie mag citeren, dan gaan de ervaringen met legerdienst van "Heelder dagen nietsdoen, en als de zon schijnt in een strandstoel op 't dak gaan zitten" (iemand die bij de communicatie werkte) tot "Ge leert er blindelings de meest stupiede bevelen uitvoeren van iemand die denkt het hoog in zijn bol te hebben; zeer goede ervaring voor later in het bedrijfsleven" (een gewoon soldaat). Qua "dienst voor nutteloze zaken" kan dat dus tellen.
|
In de privé bedrijven zijn er ook mensen die de hele dag niets anders doen dan naar een paar schermkes kijken en als er iets veranderd een hogere moeten roepen om hen te zeggen wat ze moeten doen.
Maar de dienstplicht had vroeger nog een effect.
Veel jonge mannen die een dubbele nationaliteit of vreemde nationaliteit hadden gingen terug naar hun land voor ze hier werden opgeroepen en vele van hen kwamen dan niet meer terug naar hier.