Los bericht bekijken
Oud 25 augustus 2006, 22:32   #127
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Mij valt het op dat op gelijkwelke openbare organizatie (open-deurdagen, oude ambachten, monumentendag etc...) waarbij IEDEREEN wordt uitgenodigd, ik gewoonweg nooit 1 (één) noord-afrikaanse (laten we zeggen: moslim) migrant tegenkom. Men kan daarbij dus zeker niet spreken over discriminatie: de mensen zijn gewoonweg niet geïnteresseerd, bereid om eens verder te kijken dan hun neus lang is, zulke dingen kosten niks geen geld maar toch zie je ze niet. Moeten we soms extra subsidies geven om ze naar zulke evenementen toe te trekken? Liever niet van mijn belastingen aub.
Mja ... dit kan 1001 oorzaken hebben: zijn ze ervan op de hoogte? Voelen ze er zich welkom? Vrezen ze heel erg veel bekijks als zij daar zouden komen? (Ik vrees dat het een zekerheid is dat, indien ze dat wel zouden doen, een deel mensen zou zeggen: "kijk, als het gratis is dan zijn ze er wel hé, de profiteurs ... Voor sommigen is 't nooit goed en ze weten niet uit welk hout nog pijlen te maken.) Of zijn ze niet geïnteresseerd? Of is het een samenspel van factoren?

Nu, als je ze allemaal samenduwt in één wijk / enkele gemeenten lijkt het me vrij logisch dat ze zich hier niet al te veel buiten gaan vertonen, of niet?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 augustus 2006 om 22:33.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden