Los bericht bekijken
Oud 26 augustus 2006, 22:04   #5
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Ik schrijf er ook graag de bron bij, zodat je ze kan terug vinden in de boeken. Is wel in het Arabisch.

1) Vrouwen vormen de meerderheid van de bewoners van de hel. (Boekhari 1,2,28 volume 7, boek 62, nr. 124, 125)

2) Vrouwen zijn ondankbaar (Boekhari 1,2,28 boek 7, boek 62, nr. 125)

3) Vrouwen beschikken over minder intelligente capaciteiten dan mannen. (Boekhari 1 6 301)

4) Vrouwen zijn minder spiritueel dan mannen (doordat ze hun regels hebben). (Boekhari 1,6,301)

5) Vrouwen kunnen goede moslims van het rechte pad afbrengen. (Boekhari 1,6,301)

6) Een getuigenis van een vrouw is maar de helft van de getuigenis van een man waard... (Boekhari 1,6,301)

7) Iemands gebed wordt verstoord of ongeldig als er een ezel, een vrouw of een zwarte hond voorbij gaat. (Moeslim - 4 1032, 1034)

De meeste bewoners van de hel zijn vrouwen, vanwege hun ondankbaarheid jegens goede daden en hun echtgenoten. (Boekhari: 2,18,161)

9) Een vrouw mag alleen op een tweedaagse reis gaan met haar man of een 'Dhi-Mahram' (iemand die niet met haar kan trouwen). (Boekhari: 2,21,288)

10) Vrouwen mogen niet langer dan 3 dagen rouwen, alleen voor hun echtgenoot een maand. (over de man zijn rouwproces wordt niets gezegd) (Bukhari: 2,23,369)

11) Een meerderheid van de bewoners van de hel zijn vrouwen. (Boekhari: 2,24,541)

12) De meeste vrouwen zijn brandstof voor de hel. (Moeslim - 4 1926)

13) Vrouwen komen en gaan in de vorm van een duivel. (Moeslim - 8 3240)

14) Een gescheiden vrouw moet instemmen door te knikken voordat men met haar mag trouwen. Een maagd stemt in door te zwijgen. (Moeslim - 8 3303)

15) Als een vrouw een nacht niet in het bed van haar man slaapt vervloeken de engelen haar tot in de morgen. (Moeslim - 8 3366)

16) Als een vrouw weigert naar het bed van haar man te komen, is God ontevreden over haar tot haar man dit weer is. (Moeslim - 8 3367)

17) Een vrouw mag niet meer dan drie dagen reizen tenzij ze met haar man is of met iemand waar ze niet mee kan trouwen. (Boekhari 2 20 192, 193)

1 Niemand mag alleen met een vrouw zijn, tenzij er een beschermer (iemand waar ze niet mee kan trouwen) bij is. (Moeslim - 7 3110 – 12)

19) Een vrouw is als een rib, je kan haar niet recht maken en als je haar met rust laat zal er altijd slechtheid in haar blijven. (Moeslim - 8 3466 – 6

20) Een gebrek in het geloof van een vrouw is dat ze niet mag vasten als ze menstrueert. (Boekhari 3 31 172)

21) Vele mannen hebben de perfectie bereikt, maar slechts drie vrouwen. (Boekhari 4 55 623, 643)

22) Een volk dat door een vrouw geleid wordt zal nooit succesvol zijn. (Boekhari 5 59 709)

23) God vervloekt vrouwen die tatoeëren, tatoeages hebben, gezichtsbeharing verwijderen, ruimte tussen hun tanden maken of vals haar gebruiken. (Boekhari 6 60 408, 409)

24) Vrouwen zijn de grootste veroorzakers van lijden voor mannen. (Boekhari 7 62 33)

25) Een man zou zijn vrouw niet zo moeten slaan als hij zijn kameel slaat en vervolgens met haar naar bed gaan. (Boekhari 8 73 6

26) God vervloekt vrouwen die kunsthaar gebruiken. (Boekhari 7 62 133)

27) Voortekenen doen zich voor in de vorm van een vrouw, een huis of een beest. (Boekhari 7 71 649)

Ik vind dit walgelijke ahadith en kan er niet mee leven!!!
Dan zwijgen we nog maar over de uiterlijke verboden voor de vrouw. Het is verboden voor een vrouw om parfum te dragen, want dat is alsof vreemd gaan met een andere man. Voor een moslimman daarentegen is het verplicht om lekker te ruiken. Een vrouw mag geen juwelen dragen, noch schoenen met een hak. De man moet enkel zijn middel bedekken, terwijl bij de vrouw alles bedekt moet zijn (ook de voeten) buiten haar handen en gezicht. (Volgens een bepaalde gerechtsschool de hanafi, zij baseren zich op één hadith, is dit ook het gezicht). Een vrouw mag haar stem niet verheffen in het openbaar en haar lach niet laten horen. Hierover staat niets voor de man genoteerd... Het enige dat een man moet doen volgens de Quraan is zijn gezin onderhouden, geen goud en zijde dragen en zijn lichaam bedekken van zijn navel tot aan zijn bovenbenen. Degoutant, vind ik het! De verboden voor de vrouw zijn torenhoog en laten de rechten in het niets verdwijnen!
Ik ben ook eens gaan nadenken over het scheppingsverhaal. Ik stelde vragen aan mijn leerkracht islam over mutaies, DNA, geboren afwijkingen en dergelijke. Hoe dit allemaal verklaard kon worden. En hoe het mogelijk is dat Adam (as) 27 meter was en dat Huwa uit zijn rib is geboren. Dat leek me helemaal onmogelijk. En hoe kon de quraan verklaren waarom er mensen zijn die zwart zijn, geel en dergelijke! Deze vragen zoek ik nu allemaal op in de wetenschap, en deze bieden me wel een deftig antwoord. Want het enige dat je uit een imaam krijgt is: IsnhaAllah!of bij Allah is alles mogelijk! Ook heb ik op mijn weg heel wat fouten gevonden in de quraan die ik hier met plezier zou willen noteren, het zijn geen nieuwe zaken, maar voor mij waren ze dat wel.
Heb ik zo mijn keuze om de islam te verlaten goed genoeg verdedigd? Of hebben jullie nog meer bewijzen nodig?

ik weet niet wat jouw band is met de Islam of moslimgemeenschap. Maar ik zou je even willen vermelden dat ik zonder vrees mijnn echte naam kan noteren, Houda, omdat elke familie wel enkele Houda's heeft, daar het een zeer populaire naam is. Dus ik heb niets te vrezen op dat gebied!!! En nogmaals, je zal geen twijfel vindne in mijn verhaal. Ik prijs mezelf elke seconde gelukkig dat ik wel uit de klauwen van de islam heb kunnen ontsnappen. Ik ben meer dan eens overtuigd van mijn keuze!
En mag ik je eens vragen, als je zelf een autochtoon bent, hoe kan je dan een allochtoon herkennen aan zijn schrijven?

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...r=asc&start=30