Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door damawallaby
Regering wil regularisatie van 8.000 asielzoekers
www.belga.be
Politicsinfo.netBELGIEBRUSSEL27/08/2003
De regering wil alle lopende asieldossiers van voor 1 januari 2000, die betrekking hebben op zo'n 8.000 kandidaat-vluchtelingen, regulariseren. Dat heeft de krant De Morgen vernomen uit betrouwbare bron. Daarover zou tijdens de formatiegesprekken een informeel akkoord bereikt zijn.
|
Een fatsoenlijke en eerzame oplossing. In mijn onmiddelijke vriendenkring van Georgiërs, ken ik zowat 35 personen die al tussen de 3 en de 7 jaar in procedure zijn. Eindelijk hebben deze mensen terug kans op een betere toekomst.
|
Ik dacht dat Georgië zooo een parel was?
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
En deze mensen willen door niemand onderhouden worden, maar geef ze dan ook de toelating om te werken. Mèt goede papieren, kunnen ze weer aan de slag.
En wie moeten ze daarvoor bedanken? Ik zou niet eens weten wie hier in België voor een bedankje in aanmerking kan komen. Gewoon een stelletje [size=6]arrogante schoften [/size]die politiekers die zich met vreemdelingenzaken bezighouden. Dat is het beste wat ik er over kan zeggen. 
|
Tussen de drie en zeven jaar in procedure zitten is toch een teken dat we ofwel de 'toevloed' niet aankunnen ofwel dat de overheid wel erg traag is.. daarom regulariseren ze maar gemakkelijkheidshalve alles en klaar is kees, op naar de volgende 8000 asielzoekers.. Zelfs Osama Bin Laden zou hier nog asiel kunnen krijgen!
Misschien dat een strenger asielbeleid de wachttijd zou kunnen verkorten voor échte asielzoekers..