Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Redenering van "Athena:
Zo een allochtoon slaagt, is het omdat ons onderwijs zo goed is en er geen discriminatie is.
zo hij mislukt is het omdat hij een allochtoon is....
maw,
het positieve is automatisch een punt voor "ons",
het negatieve even automatisch een punt tegen "de andere"
Wie wint er dan altijd, met die redenering?
|
Me dunkt is dat de redenering die filosoof geeft aan de opinie van Athena!
Ik ken tenminste VIER leerkrachten, totaal onafhankelijk van elkaar.
Allen hadden een zeer positieve, veeleer linkse instelling.
Eén heeft een volledige loopbaan achter de rug (beroeps): slechts het laatste jaar kwam de houding van allochtone leerlingen haar werkelijk de strot uit!
Het werd haar onmogelijk gemaakt om die bepaalde leerlingen een reprimande of bijtaak te geven, wegens "racistisch"!
Nooit kwamen de ouders naar een ouderavond, maar als dochterlief een extra taak moest maken omdat ze haar normaal werk niet uitvoerde stond vader sneller bij de directeur dan dat zij de trap kon nemen!
En ja hoor: in HAAR dossier werd vermeld dat ze dus RACISTISCH was!
Twee geven moraal in het beroepsonderwijs!
Eén ervan is vervroegd moeten stoppen wegens burn-out en specifieke depressie! (hij vermijdt ten allen prijze om allochtone jongeren tegen te komen, kan er gewoon niet meer tegen!)
Een geeft Nederlandse taal:
Indien ze aan een allochtoon een strafstudie (of dergelijke) wil geven, zorgt ze ervoor dat een autochtoon die ook krijgt! Kwestie van het deksel niet op haar neus te krijgen!
Op mijn opmerking dat ik die pestjongeren dan straal zou negeren, ze doorlaten en zeker geen extra taken meer zou geven, krijg ik het antwoord dat ze dat niet over hun hart kunnen krijgen!
(gelukkig sta ik dus niet in het onderwijs!)
|
"Circe",
Vertel je me nu écht dat je zélf de (al dan niet opzettellijke) rederingsfout van "Athena" niet zag?
Een leraar moraal met islamitische ll.? waar was de imam dan? wegbezuinigd door de directie?
Ik zegde NOOIT dat lesgeven in BO aangenaam is: ouders komen idd enkel naar school om te klagen over de leraar, NIET voor de ouderavonden (zowel autochtone als allochtone ouders) en er zijn problemen: een telefoontje " mijn zoon komt naar school met een engelse sleutel vandaag want hij heeft ruzie met...."(autochtone ll.) wat doet een lerares van 1m50 dan? Ze recupereert die engelse sleutel....('t was wel vriendelijk , dat telefoontje: andere ouders telefoneren niet)
1m50 is ook geweldig praktisch om toezicht te houden op een speelplaats vol met 13 tot 20-jarigen...
Zenuwinzinking het eerste jaar al (toen waren er nog geen alochtonen!)
Centrum Leman op bezoek krijgen wegens vermeend racisme ook...
Toch geen nota in dossier dankzij de allochtone ll., vlug opgeklaard,ondanks PVDA, ondanks directie die in alle staten van paniek was.
Een straftaak geven aan aan autochtone ll. als je er een geeft aan een allochtoon?? dan moet je eerst wel autochtonen hebben in die klas...
Laag niveau, idd, het watervalsysteem, weet je...
Ik zou lange verhalen kunnen vertellen, en mijn vrouw noch langere.
ll. negeer je niet, hoogstens 50 minuten...Een goede leraar vergeet ook zijn voorkeuren en politieke opinies, maar niet alle leraars zijn even goed...
Mijn vrouw is ook vervroegd op pensioen gegaan, maar NIET omwille van de ll., Die had ze er nog wel enkele jaartjes met plezier bijgenomen, maar omwille van de steeds toenemende eisen en besparingen van de directie en de administratie (en omwille van langdurige rugklachten)
Best idd. dat jij geen lerares werd, je zou er niet gelukkig zijn, en voor de ll. zou dat misschien een ramp zijn....(MISSCHIEN!!!)