Los bericht bekijken
Oud 29 augustus 2003, 20:16   #16
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
het is maar een kwestie van ThePiano op tijd, als hij aan het
fantaseren gaat, hem met de gepaste repliek op zijn plaats te zetten.
Tot nog toe zag ik hier geen gepaste repliek

Ten andere, als jullie je storen aan reclame voor mijn website, zal ik het in de toekomst anders inkleden.

Ook begrijp ik de kritiek niet dat zulk onderwerp hier niet zou thuishoren. Ik heb precies dat deel er uit gelicht uit de gehele pagina over 'ontaarde kunst' dat mijns inziens hier wèl behoort namelijk binnenlandse politiek. Het zou anders zijn geweest moest ik een ander deel ervan hier hebben geplaatst.

Gelukkig is het alleen extreem-rechts dat de belangrijkste bezwaren koestert, ik had ook niet anders verwacht.

Wat de vraag van Knuppel betreft. Ik had niet de bedoeling om hier Truyens in diskrediet te brengen. Ik denk ook niet dat ik dat zou kunnen, want hij was toendertijd nogal trots op zijn aktie, en het werd ook herhaaldelijk uitgezonden op het BRT journaal.

Wat ik wilde aantonen met dit korte fragment is, dat het gedachtegoed goed van toen (de nazitijd) niet veel verschilt van het gedachtegoed van het extreem-rechtse Vlaams Blok. De rode draad loopt verder. Ook het Vlaams Blok zou graag alles ondergeschikt maken aan het volk en elke individuele creativiteit willen onderdrukken, als dit niet 'de cultuur van het volk versterkt en verhoogt'. En dat citaat is dan werkelijk 70 jaar oud!

Maar over Blok en Cultuur komt nog een andere aparte pagina, maar daar moeten jullie nog maar wat op wachten.