Ik heb een maand vakantiewerk gedaan.
In een bedrijf die een bus ter beschikking stelt om zijn werknemers op en af te halen.
Een cars de polder bus. Gemiddelde bezetting van +/-15werknemers.
Allen Belgen, 4vrouwen en 11mannen.
Nog een interessant detail, de bus doet 2 kleine dorpjes.
Ik heb ze is allemaal in het oog gehouden.
Smorgens als ik de mensen zie opstappen dan gaan ze allemaal zielig alleen zitten. Een goeiemorgend kan er net af voor de chauffeur.
Maar een goeiemorgend aan de collega werknemers dat is teveel gevraagd.
Werknemer gaat zielig alleen zitten en gaapt wat naar buiten.
Ik heb in die maand NOOIT 2 mensen naast elkaar zien zitten.
Bij het afstappen nog erger!
Er stappen soms 2 man tegelijk af aan 1 halte. Je zou verwachten dat ze zeggen "tot morgen lewie". Niks van, de ene stapt sneller door zodat ie niet kan ingehaald worden door de andere.
Wij hebben alvast het goede voorbeeld gegeven. Twee jobstudenten (ik en een belgische gast) gingen elke dag naast elkaar zitten, wat lachen, zwanzen, onnozel doen, etc.
Ik heb zo de indruk dat de Belgen onderling niet overeenkomen.
Vooral ja, de oudere generatie zeg maar.
Het zijn die soort die zitten te klagen dat multiculturele samenleving NIET kan. Nu snap ik ze waarom ze dat denken. Ze kunnen nog geen monoculturele samenleving aan, ze kunnen nog niet eens overweg met elkaar, de broederschap tussen elkaar is er niet, iedereen is voor zich bezig en niet voor de gemeenschap, egoisten 1ste klas dus....
Laat ons hopen dat jullie kinderen meer open-minded zijn en daar twijfel ik niet aan.
Of neem het voorbeeld van de allochtonen (lees moslimgemeenschap). De moslims hoeven elkaar nog niet eens te kennen, ze spreken zo is zo tegen elkaar en wensen per dag wel tientallen keer "vrede zij met u" aan de medemoslims.