Los bericht bekijken
Oud 30 augustus 2003, 09:33   #4
stof
Vreemdeling

Stuur een bericht via ICQ naar stof Stuur een bericht via MSN naar stof Stuur een bericht via Yahoo naar stof
Standaard

ik kan het niet laten even te reageren op vorig stuk...
met de mening dat bedrijven in de eerste plaats dienen om een sociale rol te vervullen ben ik helemaal niet akkoord. Wel is het zo dat men bedrijven een sociale rol aanmeet maar dat is de omgekeerde wereld daar de intentie van een ondernemer bij het opstarten niet ligt bij het vervullen van die sociale rol. Ik ontken niet dat bedrijven een sociale rol hebben maar dit is een gevolg uit het feit dat ze er zijn en niet omgekeerd!!
De enige verenigingen/vennootschappen die worden opgestart met het doel een sociale rol te vervullen zijn vzw's en consoorten. Als ze belangrijk genoeg zijn worden ze nog gesponsord door de staat ook maar merendeels stellen ze niet veel voor op bedrijfseconomisch vlak en het aantal uitzonderlijke ondernemers die tijdens hun carrière op het idee komen om aan 'ethisch ondernemen' staan altijd al zo ver dat ze het kunnen inpassen in de rest van de doelstellingen. Eens er geen geld meer is stopt het verhaal van ethisch ondernemen onmiddelijk daar de doelstelling van een ondernemer niet strookt met de sociale rol die het toebedeeld krijgt!

mvg
stof is offline   Met citaat antwoorden