Los bericht bekijken
Oud 21 november 2002, 00:20   #5
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Kom net terug van de eerste bijeenkomst van de Karel Martelstichting. En ik denk dat die splitsing van het Blok nog niet voor morgen zal zijn.

Degenen die er de grootste nagels met koppen sloegen waren in mijn ogen de Joden die er het woord voerden. Zo riep professor Henri Rosenberg onze ingedommelde mensen op om een wereldwijde Jihad tegen de islam te voeren om met een even religieuze bezetenheid als de islamieten onze religie -nl. die van het humanisme en de westerse waarden- te verdedigen (wie trouwens ook sterk opvielen tijdens deze bijeenkomst in een overvolle zaal met meer dan 600 man, waren de Joodse journalisten en fotografen).

Filip Dewinter kraakte deze keer op een heel deskundige manier de "rijke islamitische beschaving" af tot verscheidene meters onder de grond, met uitspraken als "hoeveel islamieten hebben er al nobelprijzen gewonnen", of "het zijn niet de islamieten die de eerste harttransplantaties uitgevoerd hebben, die auto's bouwen, die elektrische toestellen fabriceren" etc. (Ik zou het zelf niet beter gekund hebben ).

Wat wel héél spijtig was, was de afwezigheid van professor islamoloog Urbain Vermeulen waar ik erg naar uitgekeken had. Hij was, in tegenstelling tot de Joden, wél gezwicht voor de druk van zijn politiek correcte collega's. Hij had zichzelf dus al weggecensureerd nog voor het debat begonnen was. Een tekenend beeld voor onze door en door zieke samenleving.

Het Blok lijkt zich in mijn ogen nog niet zo direct te gaan splitsen. Het vindt integendeel meer en meer bondgenoten: bij Joden, bij VLD'ers etc. Het Blok speelt momenteel een voortrekkersrol in de samenleving en zal in de toekomst mijns insziens die rol nog wel een tijdje blijven spelen.

PS : da's misschien ook de reden dat de Blokkers nog niet gereageerd hebben: ze hadden wel wat beters te doen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden