Los bericht bekijken
Oud 1 september 2003, 11:57   #162
Guan
Vreemdeling

Standaard

Circe, deze discussie is begonnen met de vraag wat wij van die eremoorden vonden. En toen ben JIJ de islam daar verantwoordelijk voor beginnen stellen. Ik wil enkel duidelijk maken dat dat niets met de Islam te maken heeft. Eremoorden komen (kwamen) in alle culturen voor, zowel bij de oude egyptenaren, als bij de romeinen, als bij de azteken, als hier in het westen. Meisjes die op hun 9 jaar werden uitgehuwelijkt, dat kwam hier ook voor, hoewel men hier in een zeer vrome christelijke cultuur leefde. Tot begin 20ste eeuw, waar de grootste deel van de bevolking zeer arm was, was het niet raar dat meisjes op hun 14-15 jaar gingen trouwen. Het feit dat dergelijke praktijken voorkomen heeft dus NIETS met godsdienst te maken, maar de maatschappelijke situatie waar die mensen inzitten, en dat maakt ook een groot deel van hun cultuur uit. In ALLE arme landen ter wereld, in Afrika, In zuid-amerika (christenen) in het midden-oosten, zie je dat dezelfde dingens gebeuren. Pas wanneer er verandering komt (democratie enz) zie je dat deze dingens veranderen. Vertel me wie van de moslims hier in europa hun dochter op 9-jarige leeftijd aan een man geeft. Met de tienerzwangerschappen hier bedoel ik die marginale situaties waarbij een meisje 15 jaar is, door haar vriend wordt achtergelaten en dan alleen voor het kind moet zorgen. Dat is al een slecht begin voor het kind. ALs een meisje bij ons op 15-jarige leeftijd zwanger wordt (ook al even zelden als hier in het Westen) dan is ze 1: getrouwd, 2: het kind groeit op in een voorbeeldig gezin met vader en moeder en de vader gaat zijn vrouw niet achterlaten. Ik heb trouwens nooit gezegd dat hier alles tieners zo zijn: mijn verontschuldigingen als het zo overkwam. ik bedoelde die vrij marginale situaties. En nogmaals IRAN MAAKT SLECHTS 5 % VAN DE MOSLIMS OP DE WERELD UIT.
Nu de AEL: de AEL is een achterlijke partij en moet evenzeer bestreden worden als het VLaams-Blok. Maar hoeveel mensen staan achter het AEL denk je? Hoeveel procent van ons moslims? Jullie stellen de AEL voor als DE spreekbuis van de allochtonen terwijl dat de overgrote meerderheid van ons tegen die partij is. Met hun achterlijke stellingen als het arabisch moet de 4de landstaal worden: slechts 30 procent van de mensen van Noord-Afrikaanse origine spreekt arabisch, de rest niet , dus dat is een vrij achterlijke stelling. Maar de mening van die overgrote meerderheid allochtonen wordt niet op de beeldbuis gebracht, laat staan verkondingd.
Leer eens zelf kritisch zijn. Circe, je bent een man van middelbare leeftijd, je moet al in staat zijn je eigen mening te vormen. Heb je ooit al een programma op de tv gezien over moslims, en dat NIEt ging over uithuwelijken enz.? Ik kan hier ook zo veel dingens uit de westerse maatschappij halen en daar dan reportages over maken: verkrachtingen, pedofilie enz. Dat is vrij gemakkelijk. Maar het is aan ons, de kijker om je eigen kritiek te vormen en jezelf afvragen of dat wel echt zo is. En dat gebeurt helaas te weinig. Daar speelt een partij zoals het vlaams blok op in. ALs je echt iets wil weten over de Islam, dan raad ik je aan om zelf in contact te komen met moslims, meer bepaald een Imam, ofwel de Koran zelf te lezen. Daarna mag je pas een oordeel vellen, en geen oordeel op basis van een vooroordeel!
Guan is offline   Met citaat antwoorden